8 تیر 1403 - 10:23

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو

برپایی مهمونی ده کیلومتری غدیر

فعالیت اخیر رسانه‌ها نشان از آن دارد که شماری از آنها در تلاش‌اند جشن غدیر را به اطلاع مردم برسانند و اجازه ندهند اخبار مربوط به مهمونی کیلومتری ۱۴۰۳ زیر سایه تیترهای انتخاباتی نادیده بماند.

به گزارش پول نیوز، کم کم صدای پای غدیر در جغرافیای عاشقان امام علی (ع) طنین‌انداز می‌شود و دوستداران امیرالمومنین به هر نحوی که شده به پیشواز این عید بزرگ می‌روند. ایران چند سالی است که ماجرایش با دیگر کشورها در برگزاری عید غدیر فرق می‌کند. «مهمونی ده کیلومتری» نقطه تمایز سال‌های اخیر کشورمان با دیگر مناطق شیعه نشین دنیاست.

 

مردم حالا حدود سه سال است که از گوشه و کنار، اهل هیأت یا اهل بازار، پیر یا جوان، هر کدام برای شاد کردن دل امام اول‌شان راهی در دسترس پیدا کرده‌اند و در این خدمت شیرین سنگ تمام می‌گذارند. آنها از هیچ کاری در برگزاری هرچه بهتر مهمونی ده کیلومتری دریغ نمی‌کنند و توان‌شان مادی و معنوی برای برپایی این جشن خیابانی می‌گذارند.

 

دوستداران اهل بیت شاید پیش‌تر شبیه این رفتار را در ایام محرم دیده باشند؛ یا در اربعین حسینی که کشور همسایه، عراق، مهمان‌نوازی کم‌نظیری از زائران عتبات عالیات صورت می‌گیرد. حالا سه سال است برای این عید بزرگ، همان مرام و منش موکب‌داران اربعین را لمس می‌کنیم؛ همان حال و هوای شیرین خدمت به خاندان پیامبر (ص) و عاشقان آنها.

 

بسیاری معتقدند غدیر در تمام این سال‌ها آن طور که باید مورد توجه قرار نگرفته است؛ اما روزنه امید آنجاست که امسال اگرچه غدیر درست در میانه رقابت‌های انتخاباتی قرار گرفته اما رسانه‌ها نیز می‌کوشند اخبار آن را پا به پای مباحث انتخاباتی پیش ببرند و در بخشی از اخبار خود، مضووعات مربوط به این جشن بزرگ را پوشش دهند.

نگاهی به اخبار منتشر شده روزهای اخیر خبر از آن دارد که رسانه‌های چاپی و برخط مخاطبان خود را از جزئیات برگزاری مهمونی ده کیلومتری با خبر کرده‌اند تا در تاریخ بماند که، غدیر در ایران گم شدنی نیست.

بیشتر بخوانید:

دست کم 550 نفر در مراسم حج جان باخته اند

روزنامه «ایران» آخر هفته‌ای که گذشت در صفحه فرهنگی خود تیتر زد: «ثبت‌نام بیش از ۲ هزار موکب برای جشن میهمانی ۱۰ کیلومتری غدیر». این روزنامه در متن این خبر آورد: «سخنگوی ستاد مردمی میهمانی ۱۰ کیلومتری غدیر گفت: تاکنون دو هزار و ۲۰۰ موکب برای جشن غدیر ثبت‌نام کرده‌اند. ساسان زارع با بیان اینکه تاکنون ۲ هزار و ۲۰۰ موکب برای جشن غدیر که در حدفاصل میدان آزادی تا میدان امام حسین (ع) برگزار می‌شود ثبت‌نام کرده‌اند، گفت: این ثبت‌نام همچنان ادامه دارد و افراد می‌توانند عدد یک را به سرشماره ۳۰۰۰۱۱۵۵ ارسال و پیوند (لینک) ثبت‌نام را دریافت کنند. وی گفت: امسال در حال رایزنی هستیم که اگر بتوانیم مراسم از خیابان دماوند، تقاطع خیابان سبلان آغاز شود. سخنگوی ستاد مردمی میهمانی ۱۰ کیلومتری غدیر افزود: امسال همچون پارسال ۴ سکوی مرکزی برای اجرای زنده تلویزیونی خواهیم داشت و مراسم از ساعت ۱۶ شروع و تا ۲۳ سه‌شنبه ۵ تیرماه ادامه خواهد داشت و به صورت زنده از شبکه‌های رسانه ملی پخش خواهد شد».

منبع:مهر

اشتراک‌گذاری

لینک کوتاه:

170357520
11
همچنین بخوانید
آخرین اخبار

خرید بک لینک و رپورتاژ آگهی در پول نیوز

خدمات سئو

لیزر موهای زائد

لیفت نخ