14 تیر 1403 - 10:03

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو

امضای تفاهم نامه با سازمان فناوری رقم می زند؛

ورود بانک توسعه تعاون به عرصه فناوری های نوین

اقتصاد عرصه پهناوری است که در بخشهای گوناگون فعال می شود. پهناوری عرصه اقتصاد زمانی خودنمایی می کند که فعالان این عرصه افزایش یابد، اما تعداد زیاد فعالان اقتصادی، عنصر جدی و تاثیرگذاری به نام رقابت را رقم می زند. برای آنکه یک بنگاه اقتصادی بتواند به موفقیت دست یابد، باید از دیگر رقبا عبور کند که دستیابی به این مهم، نیازمند بکارگیری ابزارهای گوناگون است.

به گزارش پول نیوز، اگر یک بنگاه اقتصادی همه امکانات را بکار گیرد و از آنها بهره مند شود، می تواند دستاوردهای کلانی داشته باشد که این یک طرف ماجراست. طرف دیگر ماجرا که بسیار مهمتر است، استفاده از ابزارها و روشهای نوین و تاثیرگذاری است که هزینه ها را کاهش دهد، سودآوری داشته باشد، بهره وری را افزایش دهد و مجموعه را به اوج برساند.

 

نیروی انسانی نقش اول را در تمامی عرصه ها ایفا می کند. اگر یک مجموعه از نیروی توانمند و مسلط به علم و فرهنگ روز بهره مند باشد، می تواند بسیار موفق عمل کند. اگر چه نیروی انسانی متعهد و علاقمند اهمیت ویژه ای دارد، اما مدیریت یک مجموعه است که ریل گذاری می کند و چنانچه این ریل گذاری درست صورت نگیرد یا در مسیر اشتباه باشد، یک مجموعه به انحراف می رود. به همین دلیل مدیریت بروز می تواند نقش تعیین کننده ای در بروز کردن یک بنگاه اقتصادی داشته باشد.

مدتهاست بر دولت الکترونیک تاکید شده و اصرار بر فاصله گرفتن از کاغذبازی مورد تاکید قرار دارد. فناوری روزآمد باعث تسریع در کارها می شود، هزینه ها را کاهش می دهد، ارتباط را سرعت می بخشد و در یک کلام، تحول آفرین می شود. اگرچه فناوری در تمامی بنگاههای اقتصادی نقش تعیین کننده ای دارد، اما فناوری در بخشهای خدماتی به ویژه بانکها بسیار اهمیت دارد. بانک توسعه تعاون با درک درست از این مهم، به منظور افزایش سطح همکاری دو جانبه با سازمان فناوری اطلاعات ایران تفاهم نامه همکاری امضا کرد.

 

آنچه در قالب این تفاهم نامه صورت می گیرد، ارائه سرویس و خدمات مورد نیاز طرفین در راستای افزایش تعاملات بین طرفین، ارتقای سطح امنیت شبکه و داده ها از طریق ارائه سرویس و خدمات ابری، میزبانی پایدار و ارتباط سریع و خدمات حوزه امنیت سایبری و ارائه خدمات بانکی در چارچوب قوانین و مقررات مربوطه از مفاد این تفاهم نامه است.

 

مدیرعامل بانک توسعه تعاون در مراسم امضای این تفاهم نامه گفت: پویایی، چابکی و ظرفیت های ایجاد شده از سوی بانک توسعه تعاون در سال های اخیر به عنوان تنها بانک تخصصی تعاونی ها و اتحادیه ها، تاثیر بسزایی بر ایجاد اشتغال و حمایت از تولیدکننده ها داشته است.

 

محمد شیخ حسینی با تاکید بر اینکه بانک توسعه تعاون به عنوان تنها بانک تخصصی و توسعه‌ای بخش تعاون کشور بر حمایت از تعاونی‌ها و به‌ خصوص بخش تولید تمرکز دارد گفت: بانک توسعه تعاون بیش از ۷۰ درصد اعتبارات خود را به تعاونی‌ها و اعضای تعاونی‌ها پرداخت می‌کند و در اجرای برنامه‌های اشتغال خُرد و طرح های تکلیفی یکی از بانک‌های موفق و پیشرو در پرداخت تسهیلات است.

 

مدیرعامل بانک توسعه تعاون با تاکید بر سند چشم انداز بانک توسعه تعاون در افق ۱۴۰۴ به عنوان برترین بانک ایران در ارائه خدمات اعتباری، مالی و بانکی دیجیتال به تعاونی ها و بنگاهای متوسط و کوچک (SME ) ها گفت: سند چشم انداز ترسیم شده برای بانک بدین گونه است که بانک برتر کشور در ارائه خدمات الکترونیک به تعاونگران و sme ها باشد و در رسیدن به این جایگاه سهم تعاونگران بسیار اهمیت دارد.

 

وی با تاکید بر اینکه تعاون رکن مهم اقتصاد ملی و واجد ویژگی ها و خصیصه های منحصر به فردی است گفت: تعاون می تواند در مشارکت دادن مردم در فعالیت های اقتصادی، توزیع عادلانه درآمد و ایجاد عدالت اقتصادی و نیز توزیع فرصت های برابر برای آحاد جامعه کارکردهای مهمی داشته باشد.

 

شیخ حسینی با اعلام اینکه سامانه «بانکواره» به عنوان یکی از مزیت‌ها و محور قابل اتکای بانک در تقویت ارتباطات بانک با مشتریان و تعاونگران است گفت: قابلیت اجرای بسیاری از تفاهم‌نامه‌ها و طرح‌های تسهیلاتی و اعتباری بانک از طریق این سامانه وجود دارد.

 

بیشتر بخوانید: ساختمان مرکزی بانک توسعه تعاون به نام شهید رئیسی نام گذاری شد

 

رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران نیز با اشاره به اینکه در عصر الکترونیک، نهادها و سازمان ها به سمت هوشمند سازی رفته و اغلب خدمات خود را به صورت اینترنتی، ارائه می دهند گفت: اغلب شرکت ها و موسسات، در جهت تسریع و تسهیل در ارائه خدمات خود، اقدام به راه اندازی سرویس های الکترونیک و ارائه خدمات خود به جامعه هدف هستند.

 

خوانساری با تاکید بر اینکه سازمان فناوری اطلاعات ایران براساس تکالیف محوله موظف به ایجاد بستری جهت عرضه خدمات الکترونیکی دولت به کاربران نهایی از طریق ابزارک‌های همراه شده گفت: برنامه«دولت من» به عنوان درگاهی واحد برای دریافت خدمات دولت در دسترس عموم قرار گرفته است. خدمات الکترونیکی دولت همراه توسط سازمان سرویس دهنده تهیه و ارائه شده و خدمات موجود در برنامه به تدریج تکمیل می‌شوند.

 

وی با اشاره به ماده ۱۰۷ لایحه برنامه هفتم توسعه گفت: به منظور هوشمندسازی و تحقق دولت الکترونیک، وزارتخانه‌ها و مؤسسات دولتی موظفند اقدامات لازم را برای توسعه دولت هوشمند به منظور ارتقای شاخص‌های ملی و بین‌المللی از جمله شاخص بین‌المللی توسعه دولت الکترونیک اجرا کنند.

اشتراک‌گذاری

لینک کوتاه:

3882682
دکتر
همچنین بخوانید
آخرین اخبار

خرید بک لینک و رپورتاژ آگهی در پول نیوز

خدمات سئو

لیزر موهای زائد

لیفت نخ