8 تیر 1403 - 0:34

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو

مذاکره،روشی برای مبارزه!

قالیباف با اشاره به ۸ تیر و انتخابات ریاست جمهوری گفت: این روز از روز‌های حساس کشور هست روزی است که مردم سرنوشت خود را در دست می‌گیرند هیچ مسیری بهتر مطمئن‌تر و بی حاشیه‌تر از انتخابات برای تعیین سیاست‌های کشور و تغییر و تحول نیست.
به نقل از برنا محمد باقر قالیباف نامزد انتخابات ریاست جمهوری در همایش روز ملی اصناف شرکت کرد.وی با اشاره به ۸ تیر و انتخابات ریاست جمهوری گفت: این روز از روزهای حساس کشور هست روزی است که مردم سرنوشت خود را در دست میگیرند هیچ مسیری بهتر مطمئن تر بی حاشیه تر از انتخابات برای تعیین سیاست های کشور و تغییر و تحول نیست.

به گزارش پول نیوز،  

نامزد انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: قوه مجریه مکانی است که قوانین را اجرا می کند در غیر اینصورت قانون یک کاغذ بیشتر نیست. مشارکت اصل کار است ارزش مشارکت برای کشور و منافع ملی ما مثل مجاهدی است که در زمان جنگ در سنگر از مملکت دفاع میکرد. مشارکت امنیت ملی ما را افزایش می دهد.

 

قالیباف با اشاره به عملیات وعده صادق گفت : وقتی این عملیات اجرا شد همه ایرانی ها در تمام دنیا حتی انهاییکه از ما دلخوشی نداشتند احساس غرور کرده و به ایرانی بودن خود افتخار کردند. قدرت ایران را حس کردند و دنیا این را با تمام وجود لمس کرد. بنگاه های خبری دنیا که دست صهیونیست ها است تصویر عبور موشک ها و پهبادها را از فراز مسجد الاقصی نشان دادند تا به مهمترین پایگاه نظامی برخورد کردند؛ این یعنی افتخار این یعنی قدرت.

 

وی ادامه داد: ما دنبال صلح هستیم اما اگر کسی به ما تعدی بکند این جواب ما است. حالا اگر این قدرت پشت آن نیروی و قدرت اقتصادی نداشته باشد فایده ای ندارد. نمی شود این قدرت را داشته باشیم ولی قوت لایموت را از کشور دیگری بخواهیم و دستمان دراز باشد. نمی توان این قدرت را داشت اما سفره مردم هر روز کوچکتر می شود.

 

قالیباف با اشاره به اهمیت بورس گفت: مردم به ما اعتماد کردند و بورس از ۵ میلیون نفر به ۵۰ میلیون نفر رسید اما ما چکار کردیم؟
اگر اراده مردم و الهی بر این باشد که من خدتمگذار باشم، حق ندارم سیاست های اقتصادی را خودم به تنهایی اتخاذ کنم. تصمیم گیری یک چیزی است و تصمیم سازی یک چیز دیگرو من در نظام که بودم، سیستم فرماندهی است اما همکاران آن زمان شاهد هستند که بر اساس خرد جمعی تصمیم گیری می کردم و در نهایت پای تصمیم می ایستادم.

 

وی بیان کرد: ما ذینفعان حوزه مورد بحث را زمان تصمیم گیری کنار می گذاریم و تصمیم میگیریم. مرد آن نیست که پای تصمیم خود باایستند بلکه هر وقت فهمید تصمیم استباه است، برگردد تصمیم را اصلاح کند و مسئولیت آن را بپذیرد؛ این مردانگی است.

 

وی افزود: در بودجه ۱۴۰۳ داشتیم بحث میکردیم؛ دوستان از بازار سرمایه امدند گفتند شما فلان قانون را که گذاشتید و برای واحدهای بزرگ بورسی مشکل ایجاد می کند. هنوز امضای این قانون خشک نشده بود اما گفتم حق با شماست و انرا اصلاح می کنیم. با همکاران صحبت کردیم و انها را قانع کردیم و ظرف مدت ۲۰ روز ان قانون اصلاح شد.

 

قالیباف با اشاره به قیمت ارز گفت: همه معتقد هستند که ارز نباید چند نرخی باشد. ما امروز یا انفال را توزیع می کنیم یا از درامدهایی که از مردم به دست می اوریم انرا باز توزیع می کنیم. وقتی مالیات را از تورم می گیریم یعنی سفره ها های مردم را کوچک می کنیم.
وقتی از gdp حرف می زنیم یعنی کیک  اقتصاد بزرگ می شود وقتی از ان محل مالیات گرفتیم و دولت درامد کسب کرد یعنی سفره مردم بززگتر می شود.

 

وی خطاب به روسای اتاق اصناف تعاون و بازرگانی گفت: شما اندیشمندان اقتصادی هستید و شما باید بگویید چکار کنیم؟ من یک سیاستمدار و کاربلد هستم که تا جاییکه می توانم دست و پای دولت را از اقتصاد جمع کنم و قدرت این کار را دارم و این کار را خواهم کرد. شما بگویید چکار کنم؟ ما رقیب هم که نیستیم؛ ما لازم و ملزوم همدیگر هستیم.

 

قالیباف در خصوص تحریم گفت: همان موقعی که عده ای گفتند تحریم کاغذ پاره است من مخالفت کردم. اصلا تحریم برای این است که ما را از پا دربیاورد و اتفاقا دشمن ما کاملا دانا است. من مخالف مذاکره نیستم اما عقیده دارم مذاکره یک نوع مبارزه است. طرف مقابل دشمن است و هر لحظه می خواهد شما را از پای دربیاورد و شما روش مبارزه تان با مذاکره است. همان زمان خیلی ها به من خرده گرفتند که پس شما هم طرفدار مذاکره هستید؟ من هم گفتم بله موافقم چون روشی برای مبارزه است.

 

وی ادامه داد: اگر توفیق خدمت داشتم دستگاه دیپلماسی به طور ویژه نظارت خواهم کرد تا مذاکره برای رفع تحریم انجام شود زیرا تحریم کاغذ پاره نیست.

 

نامزد انتخابات ریاست جمهوری در خصوص ناترازی انرژی گفت: ما سالانه ۴ میلیارد دلار هدر رفت انفال داریم. حالا مدیران یا خبر و اطلاع ندارند یا نمی توانند مدیریت کنند. برای باز کردن ال سی ۱۵ درصد پیش پرداخت لازم است و در زمانی که شهردار بودم ال سی در چین باز کردم بدون ۱۵ درصد و پیش پرداخت. اقای صفری معاون وزیر فعلی آن زمان سفیر ما در چین بودند و در سفارت به من گفت نمی شود شفاهی، بگویید مکتوب کنند. همان موقع پیغام فرستادم و مکتوب شده فرستادند. برای ما بچه های جبهه نشد معنی ندارد.

 

وی افزود: در زمانی که شهرداری تهران  بودم هیچ وقت فرمول ۷۰ به ۳۰ را زیر پا نگذاشتم. یعنی ۳۰ درصد از بودجه برای امور جاری و ۷۰ درصد برای امور زیربنایی و عمرانی در حالیکه در دولت الان برعکس است.

 

وی با اشاره به برون سپاری صدور پاسپورت و خدمات انتظامی گفت: در جلسه دولت اقای یونسی قبول نمی کردند. اصلا دعوا شد و می گفتند نمی شود پاسپورت را برون سپاری کرد چون سند امنیتی است؛ اما من گفتم برای چه مردم را عذاب می دهیم؟ دو روز در صف برای صدور یک پاسپورت می مانند. اخر این وظیفه را به مردم سپردیم و اتفاقا شد و تخلف و تقلب به صفر رسید. حالا چرا نمی توانیم اقتصاد را به مردم بسپاریم؟

 

قالیباف ادامه داد: اقتصاد دستور قبول نمی کند و مثل جامعه واکنش نشان می دهد. انگشت در چشم آن کنی واکنش نشان می دهد؛ اما می توانی همان چشم را جراحی کنی. اقتصاد را باید جراحی کرد اما با جراح متخصص که شما هستید نه ما.

 

وی افزود: این ارز و طلاهایی که در خانه ها و صندوق های بانکها است اگر می خواهیم اینها وارد تولید و اقتصاد کشور شود باید اعتماد سازی ایجاد شود. اگر مردم به ما اعتماد نکنند حتی تحریم ها اگر لغو شود نمی توانیم ۱۰۰ میلیون دلار کارد کشور کنیم.

 

نامزد انتخابات ریاست جمهوری افزود: هر وقت پرواز داشتم در پس کرانه های سوال خلیج فارس رد می شدیم هیچ موری نمی دیدیم. آیا نباید غصه خورد؟ ایا نمی شود این قسمت را تبدیل به پایتخت اقتصادی کشور کرد؟

 

وی افزود: در پل صدر گفتن قالیباف اینکار را کرده اینقدر اضافه هزینه کرده تونل توحید گفتن امروز میریزه فردا میریزد اما اینها را با جوان ۲۰ ساله تا پیرمرد ۸۰ ساله پای این کار بودن من هم حمایت کردم و پای مسئولیت ان ایستادم. شهردار مسکو به من می‌گفت با چه تکنولوژی در عرض ۲ سال ۱۵۰ کیلومتر طونل مترو زدید؟ گفتم تکنولوژی اراده بود. من در زمان شهرداری در هر دو دولت تحریم بودم و در جلسات هیئت دولت نمی رفتم. بودجه ای که مجلس برای ما تعیین می‌کرد بخشی را نمی دادند اما ما تایمر گذاشتیم و کار انجام دادیم.

 

قالیباف بیان داشت:۳۰ سال است از سواحل مکران حرف میزنیم و فقط حرف! هیچکاری انجام نشد. من یقین دارم این کارها و طرح ها به دست شما انجام می شود. من فقط نوکری اتاق بازرگانی اصناف سرمایه گذار هستیم. ما در بخش خدمات فنی و مهندسی شهره دنیا هستیم اما بستر کار را فراهم نمی کنیم. در حوزه آی تی و اقتصاد دیجیتال ما در بین کشورهای مطرح دنیا هستیم اما الان این جوانها شرکتی دارند از ایران می روند نه تک تک.

 

وی ادامه داد : من تمام پروژه ها را طبق زمانبندی انجام دادم. فقط پروژه برج میلاد ۱۸۰ روز منفی شدم که همزمان شده بود با آن برف و یخ زدگی که فرودگاه ۳ روز تعطیل شد. وقتی رسیدیم به ۵ روز مانده، گفتند چیکار کنیم؟ گفتم یک منفی بگذارید. وقتی زمان افتتاح رسید، رفتم تلویزیون و از مردم معذرت خواهی کردم و گفتم این دو علت داشت؛ یکی دما که به منفی ۳۶ درجه در سبد برج و دیگری نرسیدن به موقع شیشه ها بود.

 

وی تصریح کرد: من می‌گویم اگر همت کنیم، می شود. دوستان اصناف خدا را شاهد می گیریم در دوران دفاع مقدس برای ما تویوتا لندکروز مهمتر از یک گردان ۲۰۰ نفره بود؛ اما همین صنف صافکار و تعمیرکار ماشین هایی که زیر توپ بود دوباره نو می کردند. رزمنده بین دو عملیات استراحت می کرد اما این اصناف در گرمای خوزستان کار می کردند. شما نسل انها هستید و امروز اقتصاد به همین ارده شما نیاز دارد. به ما کمک کنید به همت شما همانطور که کشورها حسرت قدرت ما و ابتکار عملیات وعده صادق را می خورند، با کمک شما حسرت اقتصاد ما را بخورند.

اشتراک‌گذاری

لینک کوتاه:

11
4
همچنین بخوانید
آخرین اخبار

خرید بک لینک و رپورتاژ آگهی در پول نیوز

خدمات سئو

لیزر موهای زائد

لیفت نخ