8 تیر 1403 - 0:17

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو

فراهم‌سازی بستر مناسب برای جذب سرمایه در منطقه آزاد اروند

منطقه آزاد اروند با توجه به موقعیت استراتژیک و استثنایی خود فرصت بسیار مناسبی برای سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف به وجود آورده است که تا به امروز مسئولان این منطقه توانسته‌اند به خوبی نظر سرمایه‌گذاران را به اروند جلب کنند.

به گزارش پول نیوز، این منطقه با مساحت ۳۴۷۰۰ هکتار در شمال غربی خلیج فارس شامل شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر(جزیره مینو) است که در محل تلاقی دو رودخانه اروند رود و کارون واقع است. منطقه آزاد اروند در همجواری با کشورهای عراق و کویت قرار دارد که با داشتن ظرفیتی از قبیل حمل و نقل جاده ای، ریلی، دریایی و هوایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

 

در سال گذشته مناطق آزاد به ویژه منطقه آزاد اروند شاهد جهش خوبی در آمارها و ارقام‌های مختلف در حوزه سرمایه‌گذاری و تولید بودند و امسال هم با توجه به سیاستگذاری‌هایی که رهبری انجام دادند؛ سالی پر رونق را در زمینه تولید در پیشرو خواهد داشت.

 

منطقه آزاد اروند در سال گذشته توانست بیش از 840 میلیون دلار صادرات را محقق  کند که بیش از 220 میلیون دلار آن مربوط به تولیدات منطقه آزاد اروند بوده است.

 

به گفته مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند مسئولان این منطقه در تلاشند تا این ظرفیت را به بیش از یک میلیارد دلار افزایش دهند.

 

علی زارعی با بیان اینکه تولیدات منطقه آزاد اروند تولیدات متنوعی است، افزود: ما بیش از 230 کارخانه فعال در منطقه آزاد اروند داریم که حجم تولیدات خوبی دارند.

 

ورود مستقیم مسئولان اروند به ساماندهی و کنترل حمل‌و‌نقل هوایی

به منظور تسهیل در رفت و آمد مردم و سرمایه‌گذاران به منطقه آزاد اروند مسئولان این سازمان به بازار عرضه بلیط هواپیما دراین منطقه به طور مستقیم ورود کردند.

 

مسئولان منطقه آزاد اروند به منظور رفع مشکلات این عرصه پیشنهاد جلسه ای مشترک با حضور سازمان منطقه آزاد اروند، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مدیران فرودگاهی برای افزایش پروازهای فرودگاه بین المللی آبادان و بررسی موضوع کنترل نرخ بلیط ها در دستور کار قراردادند و به گفته رئیس دفتر مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند، از جمله پیشنهادات مورد بحث در این جلسه، تأمین بلیط با نرخ مناسب برای افراد بومی منطقه با ارائه کارت شهروندی بود که این مهم جهت اجرایی شدن باید به جد دنبال شود.

به گفته امیرهوشنگ بابا مرادی ساماندهی مرز شلمچه جهت کوتاه کردن دست فروشندگان غیرمجاز یک ضرورت است و با توجه به حضور پرشمار نفرات غیرمجاز در مرز شلمچه، پیشنهاد شد تا با راه اندازی یک استراحت گاه موقت در پایانه مرزی از طریق بخش خصوصی، اتباع خارجی ورودی توسط آژانس داران به سمت آبادان و خرمشهر هدایت و یا برای عزیمت به دیگر استان ها جهت تهیه بلیط راهنمایی های لازم را دریافت کنند.

 

گسترش روابط خارجی برای توسعه گردشگری و رونق اقتصادی

به منظور توسعه روابط خارجی و در راستای توسعه گردشگری و رونق اقتصادی مسئولان سازمان منطقه آزاد اروند همواره کوشیده‌اند تا در رفت و آمد با کشورهای منطقه تسهیلات ویژه‌ای ایجاد شود.

به همین جهت مسئولان منطقه آزاد اروند درتلاشند تا به زودی با راه اندازی پروازهای مستقیم مسیر مسقط، استانبول و دبی به آبادان و بالعکس؛ خطوط پروازهای بین المللی فرودگاه آبادان مجددا برقرار شود.

 

بیشتر بخوانید: برگزاری دوره تسهیلگری گردشگری نشان می دهد؛ تور منطقه آزاد اروند برای جذب گردشگر

 

رئیس دفتر مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند ضمن اشاره به بررسی های صورت گرفته بر آمار مسافرانی که از فرودگاه آبادان تردد داشته اند و باتوجه به میزان بالای تقاضا برای افزایش پروازهای داخلی طی هفته های اخیر، اظهار کرد: با پیگیری‌های انجام گرفته توسط مدیریت جدید فرودگاه آبادان و سازمان منطقه آزاد اروند، تعداد پروازهای داخلی افزایش چشمگیری داشته، تا جایی که جمعه ۲۵ خرداد ماه آمار ۱۳پرواز ورودی و ۱۳ پرواز خروجی برای فرودگاه آبادان به ثبت رسید که بالغ بر۸۰ درصد مسافران این پروازها را اتباع کشور عراق تشکیل می‌دادند.

اشتراک‌گذاری

لینک کوتاه:

11
4
همچنین بخوانید
آخرین اخبار

خرید بک لینک و رپورتاژ آگهی در پول نیوز

خدمات سئو

لیزر موهای زائد

لیفت نخ