10 تیر 1403 - 11:35

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو

کسب درآمد با انرژی های تجدید پذیر؟

مدیرکل دفتر توسعه سامانه‌های مقیاس کوچک سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری برق ایران (ساتبا) گفت: فعالیت در احداث نیروگاه‌های تجدیدپذیر مطمئن‌ترین راه برای کسب درآمد است.

به گزارش پول نیوز، به نقل از ایرنا افزود: جعفر محمدنژاد سیگارودی اکنون احداث یک نیروگاه ۵ کیلوواتی بین ۱۳۰ تا ۱۴۵ میلیون تومان هزینه دارد.

وی ادامه داد: این سرمایه‌گذاری باتوجه‌به نرخ‌های بالایی که برای خرید برق اعلام می‌شود بین ۳ تا ۴ سال بازگشت سرمایه دارد.

مدیرکل دفتر توسعه سامانه‌های مقیاس کوچک ساتبا خاطرنشان کرد: اکنون زیرساخت‌های خوبی برای توسعه نیروگاه‌های تجدیدپذیر در کشور فراهم شده و باتوجه‌به نیاز روزافزون کشور به برق فعالیت در این بخش بسیار جذاب و درآمدزا است.

محمدنژاد سیگارودی گفت: علاوه‌برآن اکنون امکان صادرات برق تجدیدپذیرها فراهم شده و نیز امکان عرضه برق آن در بورس انرژی با نرخ‌های بسیار خوب فراهم است می‌تواند درآمد بسیار خوبی برای خانوارها فراهم کند.

وی ادامه داد: خانوارها می‌توانند به‌صورت تعاونی و یا شرکت‌های سهامی و یا به‌صورت مجزا ورود کرده و از مزیت‌های این بخش استفاده کنند.

مدیرکل دفتر توسعه سامانه‌های مقیاس کوچک ساتبا درعین‌حال افزود: توسعه تجدیدپذیرها نیاز به کمک فرادستگاهی برای تأمین منابع مالی دارد و انتظار می‌رود دستگاه‌ها برای تأمین منابع مالی کمک کنند.

رئیس سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری برق ایران (ساتبا) اخیرا گفت: رشد ۸۰ درصدی احداث نیروگاه‌های تجدیدپذیر کشور با بهره‌برداری از ۴۸ واحد نیروگاهی به ظرفیت ۳۱۶ مگاوات در ۱۲ استان کشور در سه ماه آینده محقق خواهد شد.

محمود کمانی افزود: ریل‌گذاری این صنعت با حمایت دولت سیزدهم به ثمر نشسته است که در نتیجه این امر ۳۰ هزار مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر با دستور رئیس‌جمهور شهید، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در شورای‌عالی انرژی، مصوب و هدف‌گذاری شد.

وی ادامه داد: با اخذ مجوزهای مربوط از شورای‌عالی اقتصاد، مناقص‌های متعددی برگزار شده و هم اکنون برای ظرفیت بیش از ۱۳ هزار مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر، پروانه احداث صادر شده است.

 

معاون وزیر نیرو خاطرنشان کرد: این پروژه‌ها با درصدهای پیشرفت مختلف در حال احداث هستند که با بهره‌برداری از آنها سهم تجدیدپذیر از سبد انرژی کشور به بیش از ۱۰ درصد صعود خواهد کرد

اشتراک‌گذاری

لینک کوتاه:

63065853
نرخ تاکسی برقی
همچنین بخوانید
آخرین اخبار

خرید بک لینک و رپورتاژ آگهی در پول نیوز

خدمات سئو

لیزر موهای زائد

لیفت نخ