10 تیر 1403 - 12:16

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو

تقسیم سود ۷۵۰ تومانی از سوی پتروشیمی مارون

مجمع عمومی سالانه پتروشیمی مارون برگزار شد.

به گزارش پول نیوز، به گزارش پول‌نیوز، در این مراسم دکتر امرایی مدیرعامل شرکت پتروشیمی مارون با بیان اینکه سال ۱۴۰۲ سالی حیاتی برای پتروشیمی مارون بود و حادثه کمپرسور واحد الفین باعث بلوغ سازمانی شرکت شد ، گفت : تعمیر کمپرسور واحد الفین همزمان با اورهال اساسی مجتمع انجام شد و نتیجه آن در افزایش تولید را نشان داد.

وی اظهار داشت : با وجود توقف تولید در ۲۹ فروردین ۱۴۰۲ و تعمیرات اساسی در چندین واحد، شرکت توانست در شهریور ۱۴۰۲ تولید محصولات خود را ۴۲ درصد افزایش دهد.

دکتر امرایی گفت : تولید شش ماهه اول سال ۱۴۰۲ با کاهش ۲۵٫۵ درصدی نسبت به میانگین سه سال گذشته مواجه شد و بر اساس آمار ارائه شده ۴۰ درصد از زمان تولید صرف تعمیرات اساسی اختصاص یافت .

مدیرعامل شرکت پتروشیمی مارون در ادامه توضیح داد : شرکت در تاریخ ۳۰ آذر ماه ۱۴۰۲، رکورد تولید خود را شکست . بر این اساس تولید ۴۰۴ هزار تن در این ماه، شرکت نسبت به میانگین سه ساله مدت مشابه که ۳۷۴ هزار تن بوده، افزایش قابل توجهی داشت .

دکتر امرایی تصریح کرد : همچنین بهمن ماه ۱۴۰۲، شرکت پتروشیمی مارون با تولید ۴۱۶ هزار تن محصول رکورد تولید خود را برای سومین بار بهبود بخشید . این میزان تولید نسبت به میانگین ۳۸۰ هزار تن در مدت مشابه سه سال گذشته، افزایش قابل توجهی را نشان می‌دهد.

به گفته وی ، افزایش چشمگیر تولید در شش ماهه دوم سال ۱۴۰۲ دستاورد حاصل همت جمعی و تدبیر مدیریتی است که منجر به جبران بخشی از عدم النفع ناشی از کاهش تولید شد.

افزایش ارزش محصولات در بازارهای داخلی و بین‌المللی
مدیرعامل شرکت پتروشیمی مارون در ادامه از رشد ۱۱.۱ درصدی ارزش فروش محصولات پتروشیمی مارون در سال ۱۴۰۲ خبر داد و افزود : این افزایش نشان‌دهنده موفقیت استراتژی‌های فروش و بازاریابی شرکت و توانایی آن در حفظ و افزایش ارزش محصولات در بازارهای داخلی و بین‌المللی است.

دکتر امرایی همچنین به افزایش ۸.۷ درصدی سود عملیاتی در سال ۱۴۰۲ اشاره کرد و توضیح داد: بر اساس آمارها ، سود عملیاتی شرکت از ۷۸۲۱۰ میلیون تومان در سال ۱۴۰۱ به ۸۴۹۷۸ میلیون تومان در سال ۱۴۰۲ رسیده است.

وی در ادامه به دلایل اصلی این رشد اشاره کرد و توضیح داد : در گام اول کاهش ۱۵ درصدی شدت مصرف حامل‌های انرژی، منجر به تقلیل هزینه‌های تولید شد . همچنین کاهش میزان محصولات Off-Grade، کیفیت تولید را بهبود بخشید. این در حالی است که افزایش نرخ تسعیر ارز و نرخ جهانی محصولات پلیمری در ماه‌های پایه تأثیر مثبتی بر درآمدها داشت.

وی ادامه داد : افزایش فروش صادراتی و داخلی نسبت به سال قبل نیز حجم فروش را افزایش داد . علاوه بر این، افزایش نرخ خوراک و یوتیلیتی و کاهش تولید به دلیل تعمیرات اساسی، هرچند که به ظاهر چالش‌برانگیز به نظر می‌رسند، اما با مدیریت هزینه‌ها و بهینه‌سازی فرآیندها، توانسته‌اند تأثیر مثبتی بر سودآوری شرکت داشته باشند.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی مارون همچنین به پیشرفت چشمگیر در پروژه‌های توسعه‌ای شرکت اشاره کرد و گفت: این پروژه‌ها که با هدف تقویت زیرساخت‌ها و افزایش ظرفیت تولید اجرا می‌شوند. وی در ادامه در این خصوص توضیح داد : پتروشیمی صدار خوزستان با ۵۱ درصد مالکیت و ۷۵ میلیون یورو سرمایه‌گذاری، پیشرفت پروژه به ۱۴.۴ درصد رسید. همچنین کوثر صنعت پارسیان با ۵۱ درصد مالکیت و ۴۹۳ میلیون یورو سرمایه‌گذاری، پیشرفت پروژه ۴.۲ درصد گزارش شده است. ابن سینای همدان نیز با ۵۱ درصد مالکیت و ۲۹۱ میلیون یورو سرمایه‌گذاری، پروژه ۱۳ درصد پیشرفت داشته است. در عین حال پتروشیمی سلمان فارسی با ۳۴ درصد مالکیت و ۳۰۰ میلیون یورو سرمایه‌گذاری، پیشرفت چشمگیر ۸۲.۵ درصدی در پروژه مشاهده شده است.

دکتر امرایی گفت : شرکت نگین بنادر ایرانیان که ۱۰۰ درصد مالکیت آن نیز در اختیار پتروشیمی مارون است، در سال ۱۴۰۲ اقدامات مهمی در زمینه ذخیره‌سازی و حمل‌ونقل زمینی و دریایی انجام داده است. این شرکت در پیگیری تحصیل زمین اراضی جدید برای افزایش ظرفیت‌های مذکور بوده و در نتیجه، به تقویت بنیه لجستیکی پتروشیمی مارون و شرکت‌های اقماری کمک شایانی کرده است.

در پایان مجمع سالانه شرکت پتروشیمی مارون بر اساس رای سهامداران پتروشیمی مارون ۶ همت معادل ۸۴٫۵ از سود انباشته تقسیم شد و به ازای هر سهم ۷۵۰ تومان تعلق گرفت.

اشتراک‌گذاری

لینک کوتاه:

life-insurance-loan
نیکزاد در مجلس در مورد رتبه بندی معلمان می گوید
همچنین بخوانید
آخرین اخبار

خرید بک لینک و رپورتاژ آگهی در پول نیوز

خدمات سئو

لیزر موهای زائد

لیفت نخ