12 تیر 1403 - 9:53

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو

هر آنچه که باید درباره تست پمپ بدانیم!

به گزارش پول نیوز، در این مقاله به معرفی انواع تست پمپ و روش کار آنها پرداخته‌ایم، اگر نیاز به تست پمپ هیدرواستاتیک بر روی قطعات و سیستم‌های صنعتی خود دارید، پیشنهاد می‌کنیم این مقاله را مطالعه نمائید.

تست پمپ

تست پمپ دستگاهی است که با ایجاد فشار در سیال، می‌توان آزمون نشتی از انواع لوله‌ها، شیرهای صنعتی، سیلندرها، مبدل حرارتی و… گرفت. این آزمون را تا 50% بیشتر از فشار کاری قطعات باید گرفت تا اطمینان از سلامت قطعات و عدم نشتی آنها مورد تائید قرار گیرد. این آزمون را به اصطلاح “آزمون فشار هیدرواستاتیک” می‌نامند و تجهیزات لازم برای انجام آن سیال (آب) و تست پمپ می‌باشد. به ابزارهای لازم جهت اجرای این آزمون ” تست پمپ هیدرواستاتیک ” می‌گویند.

انواع تست پمپ

تست پمپ بادی : با استفاده از پمپ و هوای فشرده، فشار و جریان مورد نیاز را تامین می‌‌کند.

تست پمپ برقی : با استفاده از یک موتور الکتریکی، فشار و جریان را ایجاد می‌کند.

تست پمپ دستی : همانطور که از نامش مشخص است، با استفاده از نیروی دست فشار و جریان را بالا می‌بریم.

تست پمپ دیزل : با استفاده از موتور دیزل، فشار و جریان مورد نیاز را تولید می‌کند.

هر کدام  از تست پمپ‌های فوق در انواع فشار و قدرت مختلف تولید و عرضه می‌گردند و این تست پمپ‌‌ها با توجه به نوع و دقت فشار آنها جهت تست قطعات صنعتی مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند. مثلا تست پمپ بادی با توجه به دقت بسیار بالا فشار جهت تست پمپ هیدرواستاتیک شیرهای صنعتی و مبدل‌های حرارتی استفاده می‌شود.

کاربرد تست پمپ

تست پمپ هیدرواستاتیک یک تکنیک برای انجام تست هیدرولیک فشار بالا، لوله‌ها، شیلنگ‌ها و سیلندرهاست. تست پمپ برای مخازن تحت فشار و دیگ‌های بخار، تست فشار برای خطوط لوله متقاطع، شیرها و قطعات ریخته گری برای نشت یا نقص موارد ذکر شده مورد استفاده قرار می‌گیرند.

نحوه استفاده از تست پمپ

یکی از روش‌های انجام تست پمپ استفاده از جریان آب با فشار بالا می‌باشد. این آزمایش با پر کردن قطعات یا سیستم لوله‌ها با یک مایع ترجیحا آب انجام می‌شود. برای کمک به تشخیص نشت بصری و تحت فشار قرار دادن قطعات تا فشار تست مشخص شده، لوله را رنگ کنید. مقدار فشار را با بستن شیر تغذیه و رویت افت فشار می‌توانید آزمایش کنید. این تست‌ها باید به صورت دوره‌ای انجام شوند تا هر گونه مشکل در قطعات به سرعت تشخیص داده شود و اقدامات لازم جهت رفع مشکل انجام شود.

معنی علائم تست پمپ

بر روی این دستگاه یک مثلث یا یک فلش داخل دایره را مشاهده می‌کنید، این علامت نشانگر جهت جریان سیال می‌باشد. اگر جهت فلش یا مثلث رو به داخل تست پمپ باشد، محل اتصال موتورهای هیدرولیک می‌باشد و اما بالعکس اگر جهت فلش یا مثلث رو به خارج دستگاه تست پمپ باشد، محل اتصال پمپ‌های هیدرولیک را نشان می‌دهد.

نحوه تشخیص عیوب با تست پمپ

تست پمپ جهت بررسی فشار ورودی و خروجی، فشار دیفرانسیل و سیستم استفاده می‌شود. باید قرائت‌ها را با مشخصات و تلورانس‌های سیستم مورد آزمون قرار گرفته شده مقایسه کنید و به دنبال مقدارهایی باشید که غیرعادی هستند اینها نشانه‌هایی از عیوب را نمایان می‌کنند. این عیوب عبارتند از : نشتی در اتصالات انجام شده، صداهای بلند که به صورت ناله کنان یا تق تق هستند، اگر لمس کنیم به شدت داغ می‌باشند، حرکت‌های نامنظم و پرشی که شکل می‌گیرد، آلودگی‌هایی که در پمپ ایجاد شده، مهر و موم‌هایی که بطور خراب متصل شده‌اند، اضافه فشار و اضافه باری که وجود دارد و همچنین در پمپ و سیال، هوا وجود داشته باشد.

تعمیر تست پمپ

تست پمپ نیز نیاز به نگهداری و تعمیرات دوره‌ای دارد. این اقدامات باعث افزایش عمر مفید تست پمپ و کارایی بهتر آن خواهد شد. همچنین استفاده از قطعات اصلی و مراقبت مناسب نیز در بهبود عملکرد تست پمپ تاثیرگذار خواهد بود.

قیمت تست پمپ

شرکت آرمه در حوزه تامین و تجهیز ابزار دقیق از جمله دستگاه‌ها و قطعات در صنایع نفت، گاز، پتروشیمی فعالیت دارد. جهت مشاوره فنی و استعلام قیمت تست پمپ می‌توانید با کارشناسان  شرکت آرمه به شماره 02177788004 تماس حاصل فرمائید. همچنین جهت مشاهده محصولات دیگر شرکت آرمه می‌توانید به آدرس armecompany.com مراجعه نمائید.

اشتراک‌گذاری

لینک کوتاه:

cfzlipar9511
4348206
همچنین بخوانید
آخرین اخبار

خرید بک لینک و رپورتاژ آگهی در پول نیوز

خدمات سئو

لیزر موهای زائد

لیفت نخ