12 تیر 1403 - 9:55

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو

ملک نژاد انتخابات را به هندوانه در بسته تشبیه کرد؛ رای بدهید، شاید این یکی خوب از آب درآمد

به گزارش پول نیوز،

عضو هیات مدیره کانون کارگران بازنشسته تهران با انتقاد از وعده دادن های نامزدهای انتخاباتی در تمامی دوره های گذشته گفت: نامزدهای ریاست جمهوری و نمایندگی مجلس شورای اسلامی در تمامی دوره‌های گذشته وعده دادند و پس از آنکه بر صندلی‌های مدیریتی از جمله ریاست جمهوری و مجلس شورای اسلامی تکیه کردند، وعده‌های خود را از یاد بردند.

ناصر ملک نژاد با اعلام اینکه کارگران و بازنشستگان از محرومترین اقشار جامعه هستند که برای رفع مشکلات و تامین نیازهای خود به حمایت مسوولان نیاز دارند گفت: متاسفانه روسای جمهور و نمایندگان مجلس در تمامی دوره های گذشته قول دادند اما نه تنها فراموش کردن، بلکه به کارگران و بازنشستگان پشت کردند و آنها را با کوهی از مشکلات تنها گذاشتند.

وی با اعلام اینکه تجربه تلخ نامهربانی و بی‌مهری دولت‌های گذشته را از یاد نمی‌بریم گفت: اکنون که در آستانه انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری قرار داریم، نمی‌دانیم چه کسی رییس جمهور خواهد شد و دولت چهاردهم با کارگران و بازنشستگان چه رفتاری خواهد داشت.

عضو هیات مدیره کانون کارگران بازنشسته تهران با تاکید بر اینکه بازنشستگان چیز زیادی نمی‌خواهند گفت: بازنشسته رویاهای آنچنانی ندارد و حتی به زندگی ایده آل هم فکر نمی کند و همین قدر که درمان و معیشت او تامین شود، راضی و شکرگزار است.

وی با اعلام اینکه مدتهاست درمان بازنشستگان از بین رفته گفت: متولی درمان کارگران و بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی است این سازمان که اکنون در معرض ورشکستگی و نابودی قرار دارد و باعث نگرانی شده است.

ملک نژاد با اعلام اینکه ناتوانی تامین اجتماعی در تامین درمان، به تحمیل بیمه تکمیلی به زندگی حداقلی بازنشستگان منجر شده گفت: متاسفانه ۵۰ درصد هزینه بیمه تکمیلی آتیه‌سازان حافظ بر دوش بازنشستگان گذاشته شده و ۵۰ درصد را سازمان تامین اجتماعی می‌پردازد، در صورتی که بر اساس قانون، سازمان تامین اجتماعی مکلف به درمان بیمه شدگان به صورت جامع، کامل و رایگان است.

وی با تاکید بر اینکه سازمان تامین اجتماعی نه تنها درمان را به صورت کامل انجام نمی‌دهد، بلکه در اجرای بیمه تکمیلی نیز کم کاری می‌کند گفت: سازمان تامین اجتماعی قبل آنکه حقوق بازنشستگان را بپردازد، سهم حق بیمه را از حقوقش کسر می‌کند، اما به بیمه آتیه‌سازان حافظ نمی‌پردازد که همین امر باعث شده دریافت خسارت و غرامت از بیمه تکمیلی نیز با چالش و مشکل روبرو شود.

عضو هیات مدیره کانون کارگران بازنشسته تهران با اعلام اینکه افزایش حقوق بازنشستگان بر اساس قانون تامین اجتماعی است که در سال ۱۳۵۴ تصویب شده گفت: ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی تاکید دارد که افزایش حقوق بر مبنای تورم و به اندازه‌ای باشد که هزینه‌های خانوار را تامین کند، اما در تمامی این سال‌ها هرگز این ماده قانونی اجرایی نشده و این بی توجهی به قانون، سفره بازنشستگان را بی رونق کرده است.

وی اجرا نشدن ماده ۹۶ را مصداق بارز قانون گریزی تمامی دولتها به ویژه دولت سیزدهم دانست و گفت: یا ماده 96 قانون تامین اجتماعی را اجرا و معیشت بازنشستگان را تامین  کنید یا اگر این ماده قانونی را اجرا نمی‌کنید یا اعتقادی به آن ندارید، آن را باطل کنید تا خیال بازنشستگان از داشتن زندگی حداقلی راحت شود.

ملک نژاد با انتقاد از افزایش حقوق ناچیز و قانون گریزی دولتها که سال‌هاست کارگران و بازنشستگان را آزار می‌دهد گفت: تورم سال گذشته ۴۴ درصد اما افزایش دستمزد ۳۵ درصد بود، بنابراین ۹ درصد سفره کارگران و بازنشستگان نسبت به سال قبل کوچکتر شده که این رویکرد دولت سیزدهم مطابق دولتهای قبل بوده است.

وی با اشاره به اینکه تورم سرسام‌آور، زندگی را برای کارگران و بازنشستگان سخت کرده است گفت: در شرایطی که گوشت از کیلویی ۸۰۰ هزار تومان عبور کرده، چگونه انتظار دارند بازنشسته با حقوق ۷ میلیون تومان بتواند زندگی کند اما ساکت باشد و اعتراض کند.

عضو هیات مدیره کانون کارگران بازنشسته تهران با اعلام اینکه گرانی های سرسام آور شامل تمام کالاها و ارزاق عمومی می‌شود گفت: در شرایطی که کارگران و بازنشستگان باید زندگی را با نان سرکنند، حتی شاهد بحران در قیمت و کیفیت نان هستیم.

وی از نبود نظارت بر بازار و بی‌توجهی دولت به کنترل قیمت‌ها انتقاد کرد و گفت: دو مغازه که به فاصله چند متری از یکدیگر فعالیت می‌کنند، یک کالا را به دو قیمت می‌فروشند، چگونه می توان به چنین دولتی امیدوار بود.

ملک نژاد با اعلام اینکه اتحادیه‌ها و تشکل‌های صنفی نیز هیچ نظارت و کنترلی بر گران فروشی و احتکار ندارند گفت: دو نانوایی که به فاصله ۱۰ متری از یکدیگر فعالیت می‌کنند، یکی نان را ۳۰۰۰ تومان و دیگری ۱۵ هزار تومان می‌فروشد، این نشان می‌دهد که دولت و دستگاه‌های نظارتی هیچ کاره هستند و هر کس هر کاری دلش بخواهد، انجام می دهد و هر چقدر بخواهد از مردم پول می گیرد.

وی با تاکید بر اینکه هیچ دولتی نمی‌تواند ادعای کنترل قیمت‌ها را داشته باشد گفت: در دولت سیزدهم نیز شاهد شدیدترین گرانی و آشفته‌ترین بازار بودیم و هیچ نظارتی بر قیمت‌ها و کنترل گرانی اتفاق نمی‌افتاد که نمونه آن را هنوز شاهد هستیم.

عضو هیات مدیره کانون کارگران بازنشسته تهران از تجربه تلخ وعده‌های پوچ و بر زمین مانده دولت‌های گذشته انتقاد کرد و گفت: اکنون نیز باید منتظر بنشینیم تا ببینیم آقایان چه می‌کنند و البته دست به دعا بلند کنیم که رییس جمهور چهاردهم، به وعده‌های خود عمل کند تا مقداری از درد و رنج کارگران و بازنشستگان کاسته شود.

وی با اعلام اینکه همه ساله در ایام انتخابات با وعده‌های نامزدها پای صندوق‌های رای می‌رویم گفت: به شعارهای رنگین نامزدهایی رای می‌دهیم که می خواهند نماینده مجلس یا رییس جمهور شوند تا شاید روزگارمان بهتر شود، اما اتفاق خاصی نمی‌افتد و گرانی همچنان بیداد می‌کند همانطور که در دولت سیزدهم گرانی و تورم افسار گسیخته زندگی را به کام مردم تلخ کرده بود.

ملک نژاد با اعلام اینکه اعداد و ارقامی که به تورم از سوی بانک مرکزی و مرکز آمار اعلام می‌شود، با واقعیت‌ها فاصله بسیاری دارد گفت: سال گذشته تورم ۴۴ بود که برای مدیریت گرانی ناشی از این تورم وحشتناک، دستمزد را ۳۵ درصد افزایش دادند اما هنوز اولین حقوق را در 1403 دریافت نکرده بودیم که تورم از ۵۰ درصد هم عبور کرد.

وی با تاکید بر اینکه حتی در خواب هم نمی‌دیدیم که روزی قیمت گوشت از ۸۰۰ هزار تومان عبور کند گفت: تجربه تلخی که در دولت سیزدهم شاهد بودیم، رسیدن به گرانی عجیب و غریب بود و قیمت ها به اندازه ای عجیب و غریب بالا رفت که باور نمی‌کردیم روزی قیمت لوبیا به کیلویی ۱۰۰ هزار تومان برسد یا قیمت دیگر کالاها بدین اندازه شوک کننده باشد.

عضو هیات مدیره کانون کارگران بازنشسته تهران با تاکید بر اینکه نامزدهای ریاست جمهوری همچون هندوانه‌های دربسته هستند گفت: باید به کرسی ریاست بنشینند تا ببینیم تا چه اندازه شعار داده و چقدر به وعده هایشان پایبند هستند.

وی از بازنشستگان درخواست  کرد در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری شرکت کنند و به یکی از کاندیداها رای دهند گفت: بازنشستگان پای صندوقها بیایند و بار دیگر نیز با رای دادن به یکی از نامزدها، شانس خودشان را بیازمایند تا شاید فردی دلسوز، متعهد، توانمند، مدیر و پاکدست در راس امور قرار گرفت و به نوعی کشور را مدیریت کرد که سفره‌های کارگران و بازنشستگان مقداری پر شود که سختی ها را کمتر لمس کنند.

ملک نژاد خطاب به بازنشستگان تاکید کرد: یک بار دیگر پای صندوق بیایید و رای بدهید، شاید این یکی خوب از آب درآمد.

اشتراک‌گذاری

لینک کوتاه:

cfzlipar9511
4348206
همچنین بخوانید
آخرین اخبار

خرید بک لینک و رپورتاژ آگهی در پول نیوز

خدمات سئو

لیزر موهای زائد

لیفت نخ