12 تیر 1403 - 9:33

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو

راه نزدیک شدن به خدا چیست؟

نزدیکی به خدا و به رنگ خدا شدن، عالی‌ترین کمال انسان است. این قرب از راه بندگی، دستیابی به فضایل اخلاقی، دوری از رذایل، ارتباط با اولیای الهی و ولایت آنان دست یافتنی است.  

به گزارش پول نیوز، نزدیکی به خدا و به رنگ خدا شدن، عالی‌ترین کمال انسان است. این قرب از راه بندگی، دستیابی به فضایل اخلاقی، دوری از رذایل، ارتباط با اولیای الهی و ولایت آنان دست یافتنی است.

 سه نکته درباره این موضوع وجود دارد که در ادامه می‌خوانید:

 

۱_محبت به انسان‌های بزرگ و کامل همچون معصومان(ع) و ارتباط با آنان، زمینه‌ای برای ولایت الهی است و خداوند به پیامبر خود می‌فرماید «اگر می‌خواهد از ولایت الهی بهره‌مند شود، این راه را بپیماید: قُلْ إِنْ کُنْتُمْ تُحِبُّونَ اللهَ فَاتَّبِعُونی یُحْبِبْکُمُ اللهُ»، (بگو اگر خدا را دوست می‌دارید {که باید هم بدارید}، باید از من پیروی کنید تا خدا هم شما را دوست بدارد).

 

امیر مؤمنان(ع) نیز نیکبخت‌ترین مردم را کسی می‌دانند که بلند مرتبه بودن جایگاه اهل بیت(ع) را بشناسد و به کمک آنان، به خدا نزدیکی بجوید.

 

۲_این عبارت که به واسطۀ شما و ولایت شما به خدا نزدیکی می‌جوییم در بسیاری از زیارتنامه‌ها وجود دارد که نشانگر تأثیر محبت ولی خدا در ارتباط گیری با خداست.در زیارت امام رضا (ع) هم می‌خوانیم: «خدایا، به واسطۀ علی بن موسی (ع) به شما تقرب می‌جویم؛ آن شهید غریب حبیبی که در طوس مدفون است».

 

۳_وقتی انسان به زیارت یکی از معصومان (ع) مشرف می‌شود، انس و تقرب به آنان پیدا می‌کند. این انس نیز راهی برای نزدیکی به خداوند است.

ابوسعید ابوالخیر از شیخ الرئیس ابوعلی سینا دربارۀ تشرف به زیارت پرسشی کرد.

بیشتربخوانید:

اساتید دانشگاه‌ها باید نقش آفرین شوند

 

ابوعلی سینا در پاسخ گفت: در این هنگام، اذهان صفای بیشتری می‌یابد و خاطره‌ها با تمرکز شدیدتری جلوه می‌کند و باعث نزدیکی به خداوند می‌شود.

منبع: برگرفته از کتاب کاشی‌های رنگی حرم، (ص ۲۱ و ۲۲)

 

اشتراک‌گذاری

لینک کوتاه:

unnamed
معلمان
همچنین بخوانید
آخرین اخبار

خرید بک لینک و رپورتاژ آگهی در پول نیوز

خدمات سئو

لیزر موهای زائد

لیفت نخ