10 تیر 1403 - 11:52

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو

علیرضا زاکانی:

ادعاهای ظریف سست و بی‌پایه بود

نامزد انتخابات ریاست جمهوری، ادعاهای وزیر خارجه دولت روحانی را سست و بی‌پایه خواند و گفت: کسانی که در قضیه کرسنت میلیاردها دلار به این کشور ضربه زدند باید محاکمه شوند.

به گزارش پول نیوز،

به گزارش پول نیوز به نقل ازایرنا، علیرضا زاکانی صبح امروز (چهارشنبه) در نشست خبری با بیان اینکه وقتی تجارب گذشته را مرور می‌کنیم، به یک چارچوبی می‌رسیم تا راه موفقیت را پیدا کنیم و از برخی آنها عبرت بگیریم، گفت: آیت‌الله رئیسی این مسیر را آغاز کرد اما تقدیر الهی طوری رقم خورد که ایشان به لقاءالله پیوست و نتوانست این مسیر را ادامه دهد.

وی با تأکید بر اینکه باید یک جامعیت و یک کارکرد تحولی را در دستور کار قرار داد، اضافه کرد: در فرصت‌هایی که داریم، چالش‌هایی وجود دارد که می‌تواند ما را دور از قله‌های افتخار نگه دارد.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: در کشور یک امکانات گسترده‌ای برای آبادانی و پیشرفت داریم و می‌توانیم به سمت عینیت‌بخشی به آنها برویم تا یک کشور قوی، پیشرفته و پیشران داشته باشیم و در نهایت به الگوی تمدنی اسلامی برسیم.

زاکانی اعلام کرد: ۱۴ بسته برای رسیدن به اهدافمان فراهم کرده‌ام. کارهای ما کاملا کارشناسی است؛ مگر می‌شود کسی کار کارشناسی انجام نداده باشد و حرف بزند؟

ادعاهای ظریف سست و بی‌پایه بود

وی تصریح کرد: اعداد و ارقامی از سوی وزیر خارجه سابق ارائه شد که ادعاهای او سست و بی‌پایه‌ای بود. باید به او گفت آن دوره گذشته و مردم ما بصیر و آگاه هستند.

نامزد انتخابات با بیان اینکه ظریف نامه توهین‌آمیزی هم به بنده نوشت، تاکید کرد: من فردا جواب توهین ایشان را خواهم داد.

زاکانی خاطر نشان کرد: اذن رهبری برای مذاکره بود اما این دوستان هنر مذاکره نداشتند.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: برخی از این آدم‌ها باید محاکمه می‌شدند. افرادی که در قضیه کرسنت آن جرم و جنایت را کردند و میلیاردها دلار ضرر به این کشور وارد کردند، باید پاسخگو باشند.

زاکانی گفت: بسته اول مربوط به یارانه انرژی و تحت عنوان «طلایار» است در دو شب گذشته به آن پرداخته‌ام. این بسته فقر مطلق را ریشه‌کن خواهند کرد و مردم تعجب خواهند کرد که چرا این کار قبلا صورت نگرفت. همچنین بسته دوم، «هوشمندسازی کشور و برقی‌سازی آن» است. بسته سوم «امنیت غذایی»، بسته چهارم، «سلامت» است و بسته پنجم درباره «مسکن و شهرسازی» است. مسکن امروز معضل جدی بی‌خانمانی و دربه‌دری است و بیش از ۴۱ درصد از سبد خانوار را به خود اختصاص می‌دهد و در حوزه شهری، شهرها را به آزارگاه مردم تبدیل می‌کند.

وی با بیان اینکه بسته بعدی در حوزه بین‌الملل است، گفت: ما می‌خواهیم مرزهای خود را باز کنیم. انقلاب اسلامی پیام‌های زیادی برای مردم دنیا دارد.

حضور زنان در دولت من از دولت‌های قبل بیشتر خواهد بود

نامزد انتخابات ریاست جمهوری افزود: بسته بعدی ما مربوط به بانوان و دختران می شود. آنها رسالت و ظرفیت حداکثری در جامعه ما دارند، اما مغفول واقع شده است. حضور زنان در دولت من از دولت‌های قبل بیشتر خواهد بود؛ معیار هم شایستگی است.

زاکانی اظهار کرد: بسته بعدی مربوط به اصلاح حکمرانی و مدیریت در کشور است. در این بسته معتقدیم مدیریت‌های ملی به مدیریت‌های محلی واگذار شود. این فدرالیسم نیست بلکه اصل ۱۰۰ قانون اساسی است.

وی موضوع بعد را مبارزه با فساد اقتصادی دانست و گفت: اینجا سابقه درخشانی وجود دارد. بسته دیگر علم و فناوری است. برای ما مدرسه و دانشگاه و حوزه رکن رکینی است که باید با همه وجود به‌عنوان اساس کار در کنار خانواده و ظرفیت‌های موجود، بستری فراهم شود.

وزیر قوی برای آموزش و پرورش می‌گذارم

نامزد انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه قوی‌ترین وزیر کابینه ما باید وزیر آموزش و پرور باشد، تاکید کرد: معلم نباید دغدغه‌ای جز آموزش به دانش آموزان داشته باشد. فرهنگ و هنر موضوع دیگر ما است که افقی را برای هنرمندان و فرهنگ‌دوستان فراهم می‌کند.

زاکانی خاطرنشان کرد: موضوع دوازهم ناظر به بسته تثبیت ارز و خذف ارز از نوسانات و تغییر در زندگی مردم است.

وی گفت: موضوع سیزدهم «زیرساخت حمل و نقل کشور» است. ریل از همه مسائل اهمیت بیشتری دارد. امنیت ما که برگرفته از مکتب و اعتقاد و ملت است، خدشه بردار نیست.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: بسته چهاردهم، حوزه نفت و گاز و معدن است که امیدواریم بتوانیم آن را به طور جدی داشته دنبال کنیم. این ۱۴ بسته می‌تواند کشور را متحول کند.

زاکانی گفت: اینکه کسی بگوید می‌خواهد کشور را نجات دهد، باید بگویم کشور در شرایطی نیست که نیاز به نجات داشته باشد. افراد می‌توانند در جهت اعتلای کشور تلاش کنند.

اشتراک‌گذاری

لینک کوتاه:

 (3)
63065853
همچنین بخوانید
آخرین اخبار

خرید بک لینک و رپورتاژ آگهی در پول نیوز

خدمات سئو

لیزر موهای زائد

لیفت نخ