12 تیر 1403 - 9:40

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو

4 سال افسوس خوردن نتیجه یک روز بی توجهی به انتخابات

به گزارش پول نیوز،

عضو هیات مدیره کانون عالی بازنشستگان با تاکید بر اینکه چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اهمیت ویژه‌ای برای کشور دارد گفت: این انتخابات سرنوشت ساز است و مدیریت کشور برای ۴ سال به دست یک نفر سپرده می‌شود.

پرویز احمدی پنجکی با تاکید بر اینکه اگر در این دوره کوتاهی یا بی‌توجهی کنیم ۴ سال باید تاوان بدهیم گفت: باید افرادی را برگزینیم که دلسوز کارگران و بازنشستگان باشند و در سال‌های گذشته در هر پست و مقامی از منافع کارگران و بازنشستگان حمایت کرده اند.

وی با اشاره به جلسه‌ای که در کانون عالی بازنشستگان برگزار شد گفت: اعضای هیات مدیره کانون عالی بازنشستگان در این جلسه عموم مردم به ویژه بازنشستگان را دعوت به حضور پای صندوق‌های رای و انتخاب فرد اصلح کردند.

رییس کانون بازنشستگان شمیرانات با تاکید بر اینکه ۶ نامزد اعلام شده از نظر مدیریتی و سلامت مورد تایید شورای نگهبان هستند گفت: باید از بین این شش نفر فردی را برگزینیم که توان مدیریت بالاتری دارد و به تعهدات خود پایبند است.

وی با یادآوری اینکه بارها نامزدهای ریاست جمهوری و نمایندگی مجلس از کارگران و بازنشستگان رای گرفتند اما در ادامه مسیر ما را فراموش کردند گفت: باید افرادی را برگزینیم که به قول خود احترام می‌گذارند، به وعده‌هایشان پایبند و برای حرفشان ارزش قائل هستند.

احمدی پنجکی بزرگترین چالش کشور را گرانی، تورم و ضعف نظارت دانست و گفت: مردم به ویژه کارگران و بازنشستگان که از اقشار آسیب پذیر هستند در سخت‌ترین شرایط به سر می‌برند و باید هرچه سریعتر برای مشکلات کشور چاره‌اندیشی شود.

وی سازمان تامین اجتماعی را تنها امید بازنشستگان دانست و گفت: بیش از ۶۰ درصد بازنشستگان حداقل بگیر هستند و چشمشان به این حقوق ناچیز است، در حالی که مدتی است همین حقوق‌های ناچیز با تاخیر پرداخت می‌شود که باعث نگرانی بازنشستگان شده است.

نایب رییس کانون بازنشستگان استان تهران بزرگترین مشکل سازمان تامین اجتماعی در سال‌های پس از انقلاب را مدیران ناکارآمد دانست و گفت: سازمان نیاز به مدیرانی توانمند و مسلط به امور بیمه‌ای و اقتصادی دارد.

وی با تاکید بر اینکه در صورت بروز مشکل برای سازمان تامین اجتماعی، بحرانی بزرگ گریبان کشور را خواهد گرفت گفت: با توجه به بحرانی اقتصادی کشور که مشکلات بسیاری برای مردم به ویژه بازنشستگان رقم زده، اگر سازمان تامین اجتماعی نیز با مشکل رو به رو شود، بحران بزرگتری گریبان‌گیر کشور خواهد شد.

احمدی پنجکی با تاکید بر اینکه در آستانه انتخابات از دو جهت نگران هستیم گفت: یک نگرانی به خاطر شرایط کنونی است که به دلیل شور و شوق انتخاباتیف بسیاری از وعده‌ها و حتی اجرای قوانین به فراموشی سپرده شده و نکته دوم پس از پایان انتخابات است که اگر فردی بیگانه با مشکلات بازنشستگان در انتخابات پیروز شود، همین حداقل‌ها نیز به فراموشی سپرده شود و بازنشستگان برای ۴ سال نادیده گرفته شوند.

وی با اعلام اینکه باید مشکلات برای رییس جمهور آینده روشن شود گفت: بحران ناترازی تامین اجتماعی، بدهی کلان دولت به سازمان تامین اجتماعی، درست نبودن زیرساختهای اقتصادی تامین اجتماعی، نابسامانی در ساختارها، سومدیریت، تصویب قوانین غیر کارشناسی، نبود کنترل واحدهای اقتصادی متعلق به تامین اجتماعی و بسیاری موارد دیگر باید در دستور کار رییس جمهور آینده قرار گیرد.

عضو هیات مدیره کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی با تاکید بر اینکه اگر چاره احساسی از سوی مسوولان نشود، زلزله 8 ریشتری صندوق تامین اجتماعی را نابود خواهد کرد گفت: به تمامی مسوولان کشور از دولت تا مجلس شورای اسلامی، مدیران تامین اجتماعی و نیروهای امینیتی هشدار میدهیم تا دیر نشده، چاره کنند و جلوی این بحران گرفته شود.

وی با اشاره به اینکه سازمان تامین اجتماعی 50 درصد جمعیت کشور را تحت پوشش دارد گفت: این سازمان بصورت مستقیم منشا مستمری و خدمات رسانی برای کارگران و بازنشستگان است و ماموریت دارد عدالت اجتماعی را در افق آرمانی برای جامعه تحت پوشش خود محقق کند که متاسفانه نکرده است.

بیشتر بخوانید:

کلی گویی به جای پرداختن به جزییات در مناظره اول

احمدی پنجکی با تاکید بر اینکه سازمان تامین اجتماعی باید امانتدار کارگران و بازنشستگان باشد گفت: بخشی از منابع تامین اجتماعی از فضای کسب و کار و بخشی از طریق سرمایه گذاری تامین می شود که مدیران سازمان باید از آنها صیانت کنند.

وی با تاکید بر اینکه مدیران سازمان تامین اجتماعی باید با ایجاد ارزش افزوده در حوزه های اقتصادی و سرمایه گذاری تلاش کنند گفت: مدیران شستا باید با اشتغالزایی، سودآوری مناسب داشته و از منابع بدست آمده از محل سرمایه گذاری ها، برای خدمت رسانی مطلوب به جامعه تحت پوشش استفاده کنند که در طول سالها به علت سومدیریت این مهم صورت نگرفته و اگر هم گرفته، بسیار ضعیف بوده است.

رییس کانون بازنشستگان شمیرانات با تاکید بر اینکه بازنشستگان خواسته های صنفی فراوانی دارند گفت: بازنشستگان از این خواسته های بر زمین مانده، فشارهای فراوانی را تحمل می کنند.

وی مهمترین مشکلات بازنشستگان را در حوزه معیشتی دانست و گفت: با توجه به تورم افسار گسیخته که به نظر می رسد کسی توان مهار آنها را ندارد یا مقابله و کنترل آن را دنبال نمی کند، افزایش مستمری بازنشستگان در سال 1403 در افزایش تورم و افزایش قیمتها گم شده است.

احمدی پنجکی بر اجرای متناسب سازی مطابق قانون تاکید کرد و گفت: اجرای متناسب سازی که در برنامه هفتم توسعه در مجلس شورای اسلامی تصویب شده، باید طبق برنامه اجرایی و عملیاتی شود تا شاید کمی از فشارهای معیشتی کمتر شود.

وی با تاکید بر اینکه قانون متناسب سازی باید از ابتدای سال جاری اجرا می شد گفت: متاسفانه تاکنون قانون متناسب سازی اجرا نشده اما بدلیل آنکه قانون باید از ابتدای سال اجرایی شود، معوقات آن از فروردین باید پرداخت شود.

عضو هیات مدیره کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی از بهانه تراشی ها انتقاد کرد و گفت: سه ماه از سال گذشته و به بهانه های ابلاغ نشدن برنامه توسعه، بودجه ندادند، پول نداریم، در فکر هستیم، خواهد شد و… از اجرای متناسب سازی خودداری می کنند.

احمدی پنجکی با اشاره به اینکه با حرف یا وعده دادن شکم بازنشسته سیر نمی شود گفت: به مدیران و مسوولان سازمان تامین اجتماعی تذکر می دهیم به فکر تامین اعتبار برای اجرای متناسب سازی باشند و بهانه های نداریم، نمی شود، اولویت با چیز دیگری است و بهانه های دیگر مورد قبول نیست.

وی افزود: بعنوان عضو هیات مدیره کانونعالی بازنشستگان کشور، از تمامی کانونهای استانی و شهرستانی و افراد کارشناس و صاحب نظر می خواهیم در مورد نحوه اجرایی شدن متناسب سازی نظرات خود را کتبا به کانونعالی اعلام کنند تا سریعا اقدامات اساسی صورت پذیرد.

نایب رییس کانون بازنشستگان استان تهران با تاکید بر اینکه گفتگوهای بی اثر برای سرکار گذاشتن کانونها و بازنشستگان به هیچ عنوان قابل قبول نیست گفت: کانونعالی باید با قدرت عمل کنند تا اثر عملکرد آنان را بازنشستگان ببینند. باید انتقادهای سازنده مردم را پذیرا باشیم و پیگیر جدی برای اجرا و عملیاتی شدن متناسب سازی با تمام توان باشیم.

وی افزود: از تمامی کانونها به عنوان عضو جامعه بازنشستگی می خواهم کانونعالی را حمایت و پشتیبانی کنند و جلوی افرادی که قصد تخریب کانونها را دارند، فرصت های طلایی را می سوزانند و دوستان را سرگرم موضوعات حاشیه ای می کنند، بگیرند.

احمدی پنجکی با تاکید بر اینکه بازنشستگان خواسته های صنفی فراوانی دارند گفت: معیشت و درمان در صدر خواسته های بازنشستگان است. قانون الزام ( درمان رایگان)، اجرای ماده 96 قانون تامین اجتماعی، پرداخت حق بیمه تکمیلی، طرح کرامت، المپیاد ورزشی و دهها خواسته دیگر روی زمین مانده که نباید به مدیران تامین اجتماعی فرصت وقت تلف کردن داد.

وی با تاکید بر اینکه با التماس نمیشود خواسته های قانونی بازنشستگان را بگیریم گفت: ندادن حق، ظلم آشکار به بازنشستگان است که با اتحاد و انسجام برای عملی کردن خواسته خودمان تلاش می کنیم و هر کجا حقوق بازنشستگان در نتیجه بی توجهی های مسوولان تامین اجتماعی روی زمین بماند، با شفافیت بیان خواهیم کرد.

اشتراک‌گذاری

لینک کوتاه:

unnamed
معلمان
همچنین بخوانید
آخرین اخبار

خرید بک لینک و رپورتاژ آگهی در پول نیوز

خدمات سئو

لیزر موهای زائد

لیفت نخ