12 تیر 1403 - 10:37

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو

خودنمایی اتوبوس‌های زامیاد در جاده ها و دلبری از مسافران

اقتصاد در بخشهای گوناگون گرفتار چالش است که این چالش در بخش صنعت بسیار جدی است. اما در بخش صنعت نیز خودرو از حساسیت بیشتری برخوردار است. خودرو به اندازه ای اهمیت دارد که رویکردی دوگانه را برای نظام مدیریتی کشور رقم زده، بدین معنا که خودرو هم می تواند ابزاری برای اثبات توانمندی و مدیریت کارآمد باشد و هم می تواند به عنوان ابزاری برای انتقاد، تا جایی پیش برود که نه تنها به برکناری مدیرعامل مجموعه های خودروسازی منجر شود، بلکه وزیر صمت را به بازخواست بکشاند و در قالب استیضاح از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی برکنار کند.

به گزارش پول نیوز،

اما این سوال پیش می آید که چرا خودرو بدین اندازه اهمیت دارد. با نگاهی به سوانح رانندگی رانندگی، متوجه می شویم که چرا خودرو بدین اندازه اهمیت دارد. آمارهای مرگ و میر جاده ای حکایت از آن دارد که سالیانه نزدیک به 20 هزار نفر در اثر سوانح رانندگی در جاده های کشور جان می بازند. البته بحران حوادث جاده ای در جهان نیز جدی است به نوعی که نهمین علت بار بیماری ها در جهان است. برآورد سازمان جهانی بهداشت حکایت از آن دارد که این رتبه در سال ۲۰۳۰ به سومین علت بار ارتقا می یابد.

برای آنکه بدانیم وضعیت خودروهای ساخت ایران چگونه است، کافی است بدانیم در چهار دهه گذشته میزان مرگ های ناشی از سوانح جاده ای در کشورهای با درآمد بالا کاهش یافته، در حالی که این میزان در سایر کشورها از جمله ایران افزایش داشته است. آخرین گزارش های سازمان جهانی بهداشت حکایت از آن دارد که میزان مرگ ناشی از سوانح ترافیکی در جهان 18.8 به ازای صد هزار نفر جمعیت است، در حالی که این میزان در ایران که حدود1.1 درصد جمعیت جهان را دارد، 35.8 در 100 هزار است. به عبارت بهتر 1.9 درصد کل حوادث ترافیکی دنیا در ایران رخ می دهد.

بررسی ها نشان می دهد که چهار عامل راننده، خودرو، جاده و محیط در حوادث جاده ای نقش آفرین هستند. با وجود آمار بالای تلفات ناشی از حوادث جاده ای، شاهد کاهش مرگ و میرها در حوادث جاده ای هستیم. این کاهش آمار ناشی از دو گزینه مهم است. گزینه اول اصلاح مسیر جاده ای و گزینه دوم تولید خودروهای با کیفیت است. از آنجا که عمده تولیدات خودرو در داخل کشور صورت می گیرد، باید انتظار داشت افزایش کیفیت خودروهای داخلی به کاهش بیشتر تلفات جاده ای منجر شود.

اما بخش بزرگی از تلفات در وسایل نقلیه عمومی به ویژه اتوبوس ها صورت می گیرد. یک اتوبوس به اندازه 9 خودرو سواری مسافر جابجا می کند که چنانچه دچار حادثه شود، به همان اندازه احتمال مرگ و میر بیشتری را رقم می زند. اما گروه خودروسازی سایپا در این زمینه وارد عمل شده و شرکت زامیاد با تولید اتوبوس های جدید، گام های جدی برای مدیریت این بحران برداشته است.

شرکت زامیاد در نمایشگاه بین‌المللی شیراز، از جدیدترین محصول در حوزه حمل و نقل مسافر رونمایی کرد. در این مراسم از اتوبوس های ۱۸ نفره VIP و ۳۸ نفره U9 رونمایی و به بازار حمل و نقل تجاری کشور معرفی شد و مجید آقایی مدیرعامل شرکت زامیاد به تشریح روند تولید این اتوبوس پرداخت و گفت: زامیاد با دارا بودن خطوط تولید مجهز در زمینه‌ خودروهای تجاری، قصد دارد علاوه بر تولید خودروهای حمل و نقل بار، با ورود مجدد به تولید اتوبوس های شهری و بین شهری، خلاء این نوع محصولات را در کشور پر کند.

او با اشاره به ویژگی های اتوبوس های جدید شرکت زامیاد گفت: این محصولات با بهره‌گیری از پلتفرم محصولات روز دنیا و متناسب با اقلیم ایران در راستای پاسخ به نیازهای مردم در مسافرت های بین شهری کاربرد دارد.

 

بیشتر بخوانید:

افزایش همکاری‌های گروه سایپا و بانک رفاه کارگران

 

مدیرعامل شرکت زامیاد با بیان اینکه اتوبوس های جدید این شرکت در دو نسخه ۱۸ نفره VIP و ۳۸ نفره به بازار ایران عرضه می شود، افزود: هر دو مدل این اتوبوس ها مجهز به موتور پیشرفته کامینز با توان ۳۰۰ اسب بخار و گیربکس اتومات فویت است. ضمن اینکه این اتوبوس ها، از ترمزهای دیسکی در جلو و عقب، سیستم های مدار باد و ترمز با برند وابکو (WABCO)، سیستم کنترل پایداری (ESC) و ترمز پیشرفته اضطراری  (AEBS) بهره مند است؛ ولی در تعداد صندلی‌ها و برخی آپشن‌ها تفاوت وجود دارد.

آقایی ادامه داد: اتوبوس فوتون U9 VIP امکانات رفاهی بسیار خوبی را در اختیار راننده و مسافران قرار می دهد. صندلی های تخت خواب شو، صفحه نمایش ۱۱ اینچی، سینی پذیرایی تاشو، USB، سیستم هشدار بین خطوط، دوربین ۳۶۰ درجه، تاخوگراف، GPS، تنظیم برقی آینه های جانبی به همراه گرم کن آینه ها، دو دریچه خروج اضطراری، سنسور نور، کروز کنترل، یخچال و… تنها بخشی از آپشن ها و امکانات این خودرو هستند.

اشتراک‌گذاری

لینک کوتاه:

218-113526-2_163d22d3e8765c_700x400
ImageHandler
همچنین بخوانید
آخرین اخبار

خرید بک لینک و رپورتاژ آگهی در پول نیوز

خدمات سئو

لیزر موهای زائد

لیفت نخ