12 تیر 1403 - 9:45

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو

نگاه خاص فولاد مبارکه به محصولات خاص

طیب نیا افزایش توان تولید محصولات خاص را به عنوان استراتژی و راهبرد بلندمدت فولاد مبارکه تعیین کرد.

به گزارش پول نیوز،  

هنگامی که نسبت به منافع ملی متعهد باشیم، با سرعتی هرچه بیشتر و البته با رویکردی مطمئن حرکت می کنیم. اینکه در یک مسیر حرکت کنیم و دچار روزمرگی باشیم، روزی را رقم می زند که از تولیدات روز عقب می مانیم و حتی امکان دارد آنچه تولید می کنیم، ارزش چندانی نداشته باشد یا بازار نیازی به آن نداشته باشد.

تولید نیازمند آینده نگری

لازم است همزمان با تولید روز، آینده نگری داشته باشیم و در اندیشه تولیداتی باشیم که آینده به آن نیاز دارد. حتی باید در اندیشه اختراع و اکتشافاتی باشیم که انحصار خاص ایجاد کند و سال ها امتیاز تولید آن را به دیگر صنایع و کشور ها بدهیم و از منافع آن بهره مند شویم. یکی از مجموعه هایی که همواره بدنبال فناوری و نوآوری بوده، فولاد مبارکه اصفهان است. فولاد مبارکه در تولید روزمره رکوردزنی های بزرگی را رقم زده و آنقدر در این زمینه با قدرت و قوت حرکت کرده که نه تنها نیاز بازار را تامین می کند، بلکه بازار های خارجی را مال خود کرده و برند فولاد مبارکه در جهان شناخته شده است.

اهمیت بروز شدن

دستیابی به تولیدات روز و پشت سرگذاشتن موانع، از مهمترین اهداف و رویکرد های فولاد مبارکه بوده که همواره از سوی مدیران شرکت مطرح شده است. اما مدیرعامل فولاد مبارکه به تشریح برنامه ها و اهداف این شرکت پرداخته و گفته استراتژی و راهبرد بلندمدت فولاد مبارکه، افزایش توان تولید محصولات خاص است. این رویکرد نشان می دهد که فولاد مبارکه بر دو بخش توان تولید و محصولات خاص تاکید کرده است.

بدنبال جهش تولید

هنگامی که رهبر انقلاب سال ها بر تولید تاکید می کنند، یعنی نگاه ویژه ای به تولید دارند، اما اینکه امسال بر جهش تولید تاکید می کنند، یعنی باید اتفاق خاصی بیفتد. هنگامی که جهش تولید مورد تاکید قرار می گیرد، تولید کنندگان، جامعه هدف هستند و آن ها مسوولیت موفقیت این سیاستگذاری را بر عهده دارند. بنابر این هر دستگاهی که در مسیر جهش تولید گام بردارد، یعنی در مسیر ولایتمداری و بزرگداشت ایران گام برداشته است.

بیشتر بخوانید: روابط عمومی؛ مدافع اعتبار سازمان و حافظ سرمایه اجتماعی

اهمیت محصولات خاص

مهمترین نکته ای که در سیاستگذاری طیب نیا مشاهده می شود، تاکید بر محصولات خاص است. امروزه صنعت فولادسازی کشور به اندازه ای توانمند شده که می تواند نیاز های روزمره کشور در بسیاری از بخش ها را تامین کند، اما فولاد زیرمجموعه های بسیاری دارد. در حالی که کشور در عرصه تولید فولاد به اندازه ای توانمند شده که در بین ۱۰ کشور تولیدکنندگان فولاد جهان قرار داریم، اتفاق مبارکی است، اما هنوز در زمینه تولید برخی محصولات فولادی جایگاه قابل توجهی نداریم و در زمینه تولید برخی محصولات نیز ناتوان هستیم. به همین دلیل تاکید طیب نیا بر محصولات خاص، این نوید را می دهد که بزودی در این عرصه گام های موثری برمی داریم.

تاکید بر زیرساخت ها

محمدیاسر طیب نیا از رویکرد فولاد مبارکه در تقویت زیرساخت ها خبر داده که می تواند بسیار امیدوار کننده باشد، زیرا هرچقدر زیرساخت ها قوی تر باشد، حرکت بر مسیر تولید و توسعه جدی تر و بهتر است. طیب نیا گفته نگاه فولاد مبارکه از بدو تاسیس تاکنون، ساختن و آماده کردن زیرساخت های توسعه ای صنعتی و انسانی در کشور بوده و این در حالی است که طی چند دهه گذشته و در پی این تفکر و سرمایه گذاری های مستقیم و غیرمستقیمی که با اجرای توسعه ها انجام شده، خوشبختانه اتفاقات خوبی در فولاد مبارکه، منطقه پیرامونی و استان های اصفهان و چهارمحال و بختیاری و به طورکلی در اقصی نقاط کشور رخ داده است.

توسعه جغرافیایی و اقتصادی

نکته بسیار مهمی که در کشور شاهد هستیم، توسعه یافتگی در یک بخش و محرومیت در بسیاری از بخشهاست. در حالی که صنایع در بسیاری از نقاط کشور متمرکز شده و باعث رونق اقتصادی آن منطقه شده، محرومیت در مناطق دیگر بیداد می کند و آمار بیکاری سرسام آور است. اما طیب نیا با تاکید بر اینکه یکی از استراتژی های کلان فولاد مبارکه، توسعه کلان جغرافیایی و اقتصادی کشور است گفت:به همین دلیل امروز به واسطه تأمین مواد اولیه مورد نیاز شرکت و محصولات تولیدی فولاد مبارکه، هزاران صنعت دیگر در بالا و پایین دست این شرکت نظیر خودروسازی، لوازم خانگی، صنایع بسته بندی و مواد غذایی و لوله و پروفیل شکل گرفته است.

سرمایه گذاری هدفمند

اگر بتوانیم صنایع را در بخش های گوناگون کشور پراکنده کنیم، می توان از ظرفیت مغفول مانده بسیاری از استان ها و شهر ها بهره گرفت. فولاد مبارکه نیز با درک درست از این مهم، در بسیاری از شهرستان ها سرمایه گذاری کرده که طیب نیا با تاکید بر اینکه فولاد مبارکه سرمایه گذاری های خوبی در استان چهار محال و بختیاری انجام داده گفت: با توجه به اینکه مردم منطقه مردمی تلاشگر هستند، توسعه صنعتی می تواند در ارتقای سطح دانش و توسعه منابع انسانی این مناطق تأثیرگذار باشد.

سرمایه در خدمت تولیدات خاص

طیب نیا با اعلام اینکه فولاد مبارکه توسعه تولید محصولات خاص خود را در این منطقه هدف گذاری و عملیاتی کرده گفت: توسعه به نوعی بوده که در تولید ورق های خاص در شرکت هایی مانند ورق خودرو، تاراز و توان آور در استان چهارمحال و بختیاری سرمایه گذاری های خوبی انجام شده و در حوزه اشتغال و تولید محصولات با ارزش افزوده بالا از قبیل ورق های گالوانیزه خودرویی و قلع اندود نیز شاهد پیشرفت های چشمگیری در این منطقه هستیم.

اشتراک‌گذاری

لینک کوتاه:

cfzlipar9511
4348206
همچنین بخوانید
آخرین اخبار

خرید بک لینک و رپورتاژ آگهی در پول نیوز

خدمات سئو

لیزر موهای زائد

لیفت نخ