6 مرداد 1403 - 10:34

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو

شرکت مس بدنبال الوعده وفای بانک شهر

مدرس خیابانی پیگیر اجرای تفاهم نامه های مشترک شد و در نشست تخصصی نشان داد که شرکت مس بدنبال الوعده وفای بانک شهر است.

به گزارش پول نیوز، شرکت مس بدنبال الوعده وفای بانک شهر

برای مدیریت کشور، به برنامه نیاز داریم و برای آنکه برنامه ها اجرایی شود، به سیاستگذاری و ریل گذاری نیازمندیم. بی شک برنامه های زیادی برای مدیریت کشور تهیه می شود، اما هنگام اجرا با چالش های جدی رو به رو هستیم. برداشت های سلیقه ای از قانون، منافع شخصی، اهمال و سستی، بی توجهی، روزمرگی و بسیاری موارد باعث می شود تا نتوانیم به اهداف از پیش تعیین شده در قالب برنامه ها عمل کنیم.

همایش های بی خاصیت

برای آنکه اهداف تعیین شده را اجرایی کنیم، نیازمند اجرای درست هستیم. بخشی از اجرا به مجموعه برنامه ریز و سیاستگذار اختصاص دارد، اما بخش مهمتر به همکاری و همیاری همه دستگاه ها باز می گردد. در شرایطی که همه دستگاه ها باید همکاری داشته باشند تا یک برنامه اجرایی شود، لازم است در قالب نشست های تخصصی به تشریح سیاستگذاری ها پرداخته شود که برای این منظور همایش ها و نمایشگاه هایی برگزار می شود تا همکاری و همیاری شکل بگیرد. اما در بیشتر موارد اتفاق خاصی نمی افتد و در بیشتر موارد مطالب مطرح شده در همایش ها به اجرا نمی رسد که بار ها از سوی مسوولان مطرح و نسبت به آن انتفاد شده است.

تفاهم نامه های روی کاغذ

اما برای همکاری، تفاهم نامه های همکاری بین دستگاه ها امضا می شود که از امضا تا اجرا، مسیر بسیار طولانی وجود دارد. تفاهم نامه ها به وسیله تیم های تخصصی و کارشناسی تهیه می شود و به امضای مسوولان عالی رتبه دستگاه های مربوطه می رسد تا گره گشای دو طرف تفاهم نامه و قرارداد باشد، اما بیشتر این تفاهم نامه ها نمایشی است که از سوی دستگاه ها مطرح امضا می شود.

ضرورت پیگیری

مهمترین دلیلی که باعث ناکارآمدی تفاهم نامه ها می شود، رها کردن و پیگیر اجرا نبودن است که شرط مدیریت این مشکل، ارتباط مستمر و پیگیری بندبند تفاهم نامه است. اما بانک شهر تفاهم نامه ای با شرکت ملی صنایع مس ایران امضا کرد که به نظر می رسد شرکت مس برنامه جدی برای آن دارد، زیرا پیگیر اجرای تفاهم نامه شده به نوعی که حسین مدرس خیابانی مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران نشست مشترکی با محمدمهدی احمدی مدیرعامل بانک شهر برگزار کرد تا در قالب این نشست، آخرین اقدامات صورت گرفته برای اجرای تفاهم نامه های مشترک را پیگیری کند.

بیشتر بخوانید:

سرعت بخشیدن به تامین مالی

شرکت ملی صنایع مس ایران که با برنامه با بانک شهر تفاهم نامه امضا کرده، هنوز مدت زیادی از این تفاهم نامه نگذشته که پیگیر اجرای آن شده، به نوعی که خیابانی در نشست پیگیری با مدیرعامل بانک شهر، بر بررسی روند اجرای تفاهم نامه ها تاکید کرد و مواردی از جمله سرعت بخشیدن به فرآیند تامین مالی طرح های توسعه، تامین مالی خرید ماشین آلات معدنی به ویژه دامپتراک، تامین خط اعتباری برای انجام امور مربوط به عملیات تجاری و بازرگانی برای شرکت های تابعه شرکت ملی مس مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.

تهیه و تامین نیاز های تولید

صنعت مس یکی از مهمترین و تاثیرگذارترین صنایع در کشور است. ایران به اندازه ای ذخایر مس دارد که توانسته رتبه پنجم جهان را مال خود کند و این جایگاه مسوولیت شرکت ملی صنایع مس ایران را دو چندان می کند. به همین دلیل شرکت مس نمی تواند و نباید درجا بزند و، چون برای رشد بیشتر به اعتبار نیاز دارد، قرارداد تامین اعتبار را با بانک شهر امضا کرده است. بدلیل اهمیتی که تامین اعتبار برای شرکت ملی صنایع مس ایران دارد، مدیریت شرکت ملی مس با بانک شهر تفاهم نامه امضا کرده که پیگیری و برگزاری نشست تخصصی در مورد اجرای تفاهم نامه نشان می دهد که بانک شهر باید به وعده خود عمل کند.

شروط جهش تولید

اگر رهبر انقلاب بر جهش تولید تاکید کرده اند، باید شرایط آن مهیا شود. بی شک رهبر انقلاب برای یک بخش سیاستگذاری نکرده اند، بلکه بر هم افزایی تاکید دارند تا بتوان تمامی بخش های اقتصاد را متحول کرد. مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران نیز با درک درست از هم افزایی و ضرورت بکارگیری تمامی بخشها، با بانک شهر تفاهم نامه امضا کرده است. مدرس خیابانی در نشست با مدیرعامل بانک شهر، به ظرفیت ها و توانمندی های شرکت ملی صنایع مس ایران در حوزه های مختلف معدنی، صنعتی و تولیدی اشاره کرد و گفت: همکاری با شبکه بانکی به ویژه بانک شهر می تواند در پیشبرد اهداف و برنامه های توسعه ای شرکت مس نقش موثری ایفا کند.

اشتراک‌گذاری

لینک کوتاه:

63115701
maskan1402-07-21
همچنین بخوانید
آخرین اخبار