30 بهمن 1403 - 15:24

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو

خیز بیمه دی برای تسخیر بازار های بکر

طاهر موهبتی ضریب نفوذ بیمه در کشور را یک و هشت دهم درصد اعلام کرد و گفت: بیمه دی باید بازار های بکر را تسخیر کند.

به گزارش پول نیوز، خیز بیمه دی برای تسخیر بازار های بکر

آمار ها حکایت از آن دارد که ایران در شرایط جغرافیایی خاصی قرار دارد که سوانح و بلایای طبیعی را رقم می زند. برای اثبات این ادعا کافی است بدانیم ایران حدود یک درصد جمعیت جهان را دارد، اما شش درصد خسارت های ناشی از خطرات طبیعی را به خود اختصاص داده است.

ایران جزو ۱۰ کشور حادثه خیز

برای آنکه بتوانیم در مورد ادعای حادثه خیز بودن ایران سخن بگوییم، مطالعات جهانی می تواند گزینه مناسبی باشد. مطالعات جهانی نشان می دهد میزان خسارت های سالانه ناشی از حوادث طبیعی و انسانی در ایران، به طور متوسط ۵ میلیارد دلار است که این عدد اثبات می کند ایران جزو ۱۰ کشور حادثه خیز جهان و چهارمین کشور در آسیاست. این اعداد و ارقام نشان می دهد آسیب پذیری های مختلف، باعث افزایش ریسک در ایران است.

ضرورت مدیریت ریسک با بیمه

اگر در زمینه حوادث درک درستی بین مردم به ویژه آن هایی که در حیطه حوادث هستند، وجود داشته باشد، باید میزان خرید بیمه افزایش چشمگیری داشته باشد و مردم بدنبال مدیریت ریسک با خرید بیمه باشند، اما در عمل چنین نیست و مردم اقبال خوبی به بیمه نشان نمی دهند. این بی رغبتی نیازمند بررسی همه جانبه است. بی شک اگر درک درستی از بیمه وجود داشت، باید صنعت بیمه بسیار پر رونق تر از امروز بود.

پیدا کردن راهکار، شرط اساسی

اگر قرار است چالش صنعت بیمه را بشناسیم، باید نشست های تخصصی برگزار کنیم و با دست اندرکاران رایزنی و مشورت داشته باشیم، رویکردی که بیمه دی با قدرت انجام می دهد. در این رابطه مدیرعامل بیمه دی اولین نشست هم اندیشی با شبکه فروش را در ۱۴۰۳ برگزار کرد. طاهر موهبتی با اشاره به اهمیت نقش شبکه فروش، به ظرفیت های مغفول مانده در صنعت بیمه اشاره و بر ضرورت شناخت و کسب پرتفوی آن تأکید کرد.

 

بیشتر بخوانید:

۲۵ درصد مردم بدون بیمه

آمار های گسترش بیمه بسیار عجیب است. بر اساس اعلام مدیرعامل بیمه دی ۲۵ درصد از مردم بیمه نامه های درمانی ندارند و بخش قابل توجهی از موتورسیکلت های سطح شهر بدون بیمه نامه شخص ثالث و بدنه هستند. موهبتی با اعلام اینکه ضریب نفوذ بیمه در کشور یک و هشت دهم درصد است گفت: این یعنی بازار به شدت بکر و موقعیت برای کسب پرتفوی بیشتر مهیاست. وی افزود: حدود ۲ میلیون و ۴۴۰ هزار واحد صنفی، ۷۵ هزار واحد صنعتی و تولیدی و ۸۶۲ شهرک و منطقه ویژه اقتصادی در کشور وجود دارد که می تواند مشتریان بالقوه خوبی برای ما محسوب شوند.

ماهیت خدمت رسانی بیمه

مدیر عامل بیمه دی با اعلام اینکه بیمه، فناوری نیست و ماهیت خدمت رسانی دارد گفت: منشا خدمت نیروی انسانی است که می تواند با دلسوزی، وفاداری، پیگیری، تکریم مشتری و ارائه خدمات بهینه، مسیر نیل به اهداف فروش را هموار سازد. نایب رییس هیات مدیره بیمه دی “دانستن”، “خواستن” و “توانستن” را شعار و سرلوحه کار شرکت دانست و افزود: بیمه دی در سال ۱۴۰۳ افق دید خود را بر ۱۶ هزار خرده فروشی ترسیم کرده که سهم بیمه های خودرو چهار هزار و ۴۰۰ بیمه نامه است. باید وقت شناس بود چرا که عرصه رقابتی بازار منتظر نمی ماند و باید به سرعت درصدد ارتقای سهم از پرتفوی باشیم.

نقش آفرینی شبکه فروش

نکته بسیار مهمی که در هر کسب و کار وجود دارد، بازاریابی و فروش است که مدیرعامل بیمه دی با درک درست از اهمیت شبکه فروش گفت: اولین و آخرین خاطرات مشتریان و جامعه هدف ما با شبکه فروش شکل می گیرد و همچنین دانش به روز، مهارت و رفتار شایسته ایشان، در قضاوت مردم نسبت به برند بیمه دی تأثیرگذار خواهد بود. ۸۰ درصد خرده فروشی شرکت توسط نمایندگان محقق می شود که این مهم نشان دهنده اهمیت شبکه فروش در شرکت است. مدیرعامل بیمه دی تصریح کرد: نقش شبکه فروش در کسب درآمد شرکت، غیر قابل انکار و چشم پوشی است؛ شبکه فروش جزو بدنه شرکت است و باید مورد احترام و تکریم باشد، افزایش اختیارات با سطح بندی و نظارت سخت گیرانه می تواند سامانه شبکه فروش را پویاتر کند. بازار دیجیتال با قدرت در حال توسعه است و باید با هوشمندی و آگاهی از شرایط جامعه و زمانه، درصدد ارتقای خلاقانه و کسب بازار هدف باشیم.

توجه ویژه به تبلیغات

موهبتی از تدوین برنامه هایی درخصوص تبلیغات خبر داد و گفت: این تبلیغات با مشارکت شبکه فروش می تواند به بهره برداری برسد و تأثیر آن را در آینده با افزایش فروش مشاهده خواهیم کرد. وی با اشاره به قرارداد درمانی خانواده ایثار و شهادت گفت: پروژه بزرگ درمان ایثارگران، با وجود نقاط مثبتی که دارد، می تواند تهدیدی هم برای شرکت محسوب شود؛ لذا باید فارغ از این قرارداد، فرآیند های شرکت را بازنگری کنیم و در بازار حضور پررنگ داشته و خرده فروشی را توسعه دهیم. باید در بازار هایی که مغفول مانده حضور یابیم، فروش را پایش کرده، تجارب را مبادله و ایده های جدید را وارد مجموعه کنیم تا به موفقیت برسیم.

برچسب‌ها:

اشتراک‌گذاری

لینک کوتاه:

tasnim-3260437
DSC03521
همچنین بخوانید
آخرین اخبار