به گزارش پول نیوز،
مهندس خیرالله سلیمیان افزود: با توجه به توصیه رهبری درباره پررنگ تر شدن نقش بخش خصوصی در کشور، ما تلاش کردیم از نخبه های علمی، اجرایی، عملیاتی و سایر بخش ها استفاده کنیم، تا افزایش راندمان و کاهش هزینه را رقم بزنیم و گام های خیلی موثری در این زمینه برداشتیم.
وی ادامه داد: در مبحث حمل بارهای ترانزِیتی، بازاریابی های خیلی خوبی کردیم و در بخش سرمایه گذاری نیز در بازار افغانستان ورود موفقی داشتیم و اولین سری واگنی که در حمل و نقل ریلی افغانستان به کار گرفته شدند واگن های باری ما بودند و باری را که ازترکیه به سمت افغانستان و بالعکس راهی می شدند توسط شرکت به تاش سپاهان حمل می شد.
سلیمیان اظهار کرد: در سال 1401 و 1402 ما رتبه اول را در حمل بارهایی که از ترکمنستان به دبی و بالعکس منتقل می شدند داشتیم؛ اما از آنجایی که بعضی ها حضور بخش خصوصی را در بخش ریلی برنمی تابند کمر به انهدام این شرکت بستند.
رئیس هیئت مدیره شرکت حمل و نقل مجتمع صنایع ریلی به تاش سپاهان افزود: متخصصان ما در بخش دانش بنیان ها و سایر بخش ها طبق فرموده های رهبری می توانند تحریم ها را خنثی و بی تاثیر کنند و باید از این ظرفیت استفاده کرد.
وی تصریح کرد: ما یک ساختار سنگینی در بخش حمل و نقل ریلی داریم و کشورهایی که برای این موضوع به سمت ایران می آیند با یکسری مشکلات مواجه می شوند.