6 مرداد 1403 - 8:05

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو

هنر دیپلماسی یعنی با حفظ مبانی، ارتباطات شایسته با دنیا برقرار کرد

دکتر منوچهر متکی گفت: در حوزه سیاست خارجی جهت گیری ها حرف اول را می زنند، این که شما این سیاست را دنبال کنید که با کسی سر جنگ ندارید. برخی از حوزه ها و دولت های جعلی را به رسمیت نمی شناسید اما با دیگران بنای جنگ ندارید و منطقی دارید که از آن دفاع می کنید.

به گزارش پول نیوز، هنر دیپلماسی یعنی با حفظ مبانی ارتباطات شایسته با دنیا برقرار کرد

منتخب مردم تهران در مجلس دوازدهم با حضور در صدا وسیما اظهار کرد: ما در دولت سیزدهم با این نگاه توانستیم هم در حوزه منطقه ای و هم در حوزه بین المللی جایگاه شاخصی پیدا کنیم. ما در دولت نهم، دهم، یازدهم و دوازدهم و در مجموع 16 سال تلاش کردیم تا در سازمان همکاری شانگهای عضویت پیدا کنیم؛ اما موفق نبودیم و هنگامی که آقای رئیسی به ریاست جمهوری رسید ما بازخوردها در اعضای شانگهای را دیدیم که به ایران نگاه جدیدی پیدا کردند و در فاصله کوتاهی ما عضو شانگهای شدیم.

وی ادامه داد: در بریکس نیز ما جایگاه خود را پیدا کردیم. در حوزه همسایگی و ارتباط با کشورهای منطقه نیز جهت گیری های آقای رئیسی به وزارت امور خارجه نشاط  و امکان تحرک می داد.

 

 

وزیر اسبق وزارت امور خارجه اظهار کرد: ما در سیستم روابط خارجی اگر جهت گیری مناسب نداشته باشیم، دچار تناقض می شویم. در جایی باید مبانی را حفظ کنیم و در جای دیگر باید تعامل کنیم؛ هنر دیپلماسی این است که با حفظ مبانی ارتباطات شایسته با دنیا برقرار کنیم.

متکی در پایان ضمن ابراز همدردی و بیان تسلیت با خانواده شهدا و همه مردم ایران گفت:  کلام رهبری در حادثه سقوط بالگرد رئیس جمهور و هیات همراه، آبی بر دل های سوخته ما بود و به گفته ایشان در راه توسعه، توقف ممنوعه و ما باید قلب های خود را محکم نگه داریم و انشالله شرایط جدید خوبی برای کشور رقم خواهد خورد.

 

اشتراک‌گذاری

لینک کوتاه:

6767097_804
5041537
همچنین بخوانید
آخرین اخبار