14 تیر 1403 - 11:02

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو

بازنشستگان گرفتار ناآگاهی مسوولان از قوانین کار و تامین اجتماعی

نماینده بازنشستگان تهران بزرگترین چالشی که باعث تضییع حقوق کارگران و بازنشستگان شده را ناآگاهی تصمیم گیران نسبت به قوانین کار و تامین اجتماعی دانست و گفت: مشکل در این است که افرادی برای مجلس رای می آورند و مدیرانی در دولت منصوب می شوند که علم قانون کار و تامین اجتماعی را ندارند.

به گزارش پول نیوز، ناآگاهی مسوولان از قوانین کار و تامین اجتماعی

عضو هیات مدیره کانون کارگران بازنشسته تهران با انتقاد شدید از افزایش ناچیز دستمزد در مقایسه با تورم و سبد معیشت گفت: اینکه کارگران نتوانستند به افزایش دستمزد مطابق تورم و سبد معیشت دست یابند، ریشه در مصوبه افزایش حقوق کارکنان دولت در مجلس شورای اسلامی داشت.

علی اکبر عیوضی با اعلام اینکه نمایندگان مجلس به هیچ عنوان درک درستی از زندگی و معیشت کارگران و بازنشستگان ندارند گفت: جدی ترین و مهلک ترین لطمه به افزایش دستمزد کارگران را نمایندگان مجلس یازدهم با تصویب افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارکنان دولت زدند.

وی با تاکید بر اینکه نمایندگان مجلس به هیچ درد کارگران و بازنشستگان نمی خورد گفت: اگر عملکرد نمایندگان مجلس در خصوص کارگران و بازنشستگان را بررسی کنیم، از ۲۹۰ نماینده مجلس شورای اسلامی ۱۰ نفر هم به درد جامعه کارگری و بازنشستگان نمی خورند.

عضو هیات مدیره کانون کارگران بازنشسته تهران با اشاره به اینکه دولت افزایش حقوق ۱۸ درصدی را پیشنهاد داده بود گفت: نمایندگان مجلس تنها دو درصد به پیشنهاد دولت افزودند، اما سوال ما از آقایان این است که آیا در این مملکت زندگی نمی کنید و از تورم گرانی و فشار های اقتصادی خبر ندارید؟

وی با قدردانی از نمایندگان کارگری در شورای عالی کار گفت: نماینده کارفرمایان در شورای عالی کار به ویژه وزیر کار بر افزایش ۲۰ درصدی دستمزد اصرار داشتند و دولت معتقد بود که باید کارگران مطابق کارکنان دولت افزایش حقوق داشته باشند، اما دیدیم که با پیگیری و تلاشی که نمایندگان کارگری کردند و فشار هایی که کانون های بازنشستگی آوردند، افزایش ۳۵ درصدی برای حداقل بگیران و ۲۲ به علاوه ۷۰۰ هزار تومان برای سایر سطوح تصویب شد.

عیوضی با ابراز تاسف از اینکه سه جانبه گرایی در این مملکت هیچ مصداقی ندارد گفت: آقایان با افتخار اعلام می کنند افزایش ۳۵ درصدی در شورای عالی کار به تصویب رسید، اما هنگامی که نمایندگان کارگری این مصوبه را قبول ندارند، بنابراین افزایش ۳۵ درصدی از جانب نمایندگان کارگری بی ارزش است.

وی با تاکید بر اینکه بهتر است شورای عالی کار را شورای دوجانبه بدانیم گفت: کارفرمایان هرگاه در جلسه شورای عالی کار حضور یافتند، از همان ابتدا گفتند نداریم و نمی دهیم، دولت هم طرف کارفرمایان را گرفته و گفته خوب ندهید، این وسط کارگران قربانی تبانی دولت و کارفرمایان شده اند.

عضو هیات مدیره کانون کارگران بازنشسته تهران با تاکید بر حمایت از نمایندگان کارگری در شورای عالی کار گفت: اینکه افزایش ۲۰ درصدی مورد تاکید دولت و کارفرمایان را به ۳۵ درصد رساندند، جای تقدیر و تشکر دارد.

وی با اعلام اینکه افزایش حقوق بازنشستگان در قالب مذاکره و رایزنی با مدیران تامین اجتماعی صورت می گیرد گفت: از آنجا که بازنشستگان بسیار پایین تر از شاغلان حقوق می گیرند و مزایایشان پایین تر است، با مدیران و مسوولان تامین اجتماعی جلسات متعددی برگزار کردیم تا افزایش حقوق مناسب تری صورت پذیرد.

 

بیشتر بخوانید:

عیوضی با تاکید بر اینکه در این مملکت منطق، استدلال و مستندات هیچ ارزش و جایگاهی ندارد گفت: قانون، تکلیف را روشن کرده و می بایست افزایش حقوق متناسب با تورم یا سبد معیشت اتفاق بیفتد، اما مشاهده می کنیم که در تمامی سال های گذشته هیچ یک از این موارد نبوده و در نتیجه فاصله زیادی بین دستمزد و معیشت وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه وقتی منطق حاکم نیست، تمامی مطالبات کارگران و بازنشستگان را با زور و دادوبیداد می گیریم گفت: هنگامی که دولت بودجه ۱۴۰۳ را به مجلس داد، متناسب سازی را تنها برای بازنشستگان کشوری و لشکری تصویب کرده بود، اما با اعتراضی که ما کردیم، مجلس لایحه را به دولت بازگرداند و به زور کانون های بازنشستگی، متناسب سازی برای بازنشستگان تامین اجتماعی نیز در لایحه بودجه گنجانده شد.

عضو هیات مدیره کانون کارگران بازنشسته تهران با تاکید بر اینکه نمایندگان نسبت به مطالبات و شرایط زندگی کارگران و بازنشستگان درک درستی ندارند گفت: ناچار هستیم با نمایندگان مجلس جلسه بگذاریم و مسائل را به آنان توضیح دهیم و آنگاه از آنان بخواهیم به نفع بازنشستگان تامین اجتماعی موضع بگیرند و رای بدهند.

وی با اعلام اینکه متناسب سازی در برنامه هفتم توسعه آمده و در بودجه ۱۴۰۳ نیز گنجانده شده گفت: از آنجا که برنامه هفتم توسعه ابلاغ نشده، ضمانت اجرایی ندارد، به همین دلیل منتظر ابلاغ هستیم و به محض آنکه برنامه ابلاغ شود، متناسب سازی به مرحله اجرا در می آید.

عیوضی خطاب به بازنشستگان گفت: نگران نباشید، به محض آنکه متناسب سازی ابلاغ شود، میزان متناسب سازی از زمان تصویب قانون به بازنشستگان پرداخت خواهد شد و معوقات در دریافتی های آتی لحاظ می شود.

وی با تاکید بر اینکه دستمزد باید متناسب با تورم و سبد معیشت باشد گفت: هنگامی که سال ها حقوق و دستمزد کارگران و بازنشستگان متناسب با شرایط روز افزایش نمی یابد، آنقدر عقب ماندگی صورت می گیرد که لازم می شود با متناسب سازی آن را جبران کنیم.

عضو هیات مدیره کانون کارگران بازنشسته تهران با تاکید بر اینکه جامعه کارگری و بازنشستگان مورد بی مهری های شدیدی قرار می گیرند گفت: باید بپذیریم که بسیاری از افراد در دولت و مجلس نه تنها همراه و همسو با کارگران و بازنشستگان نیستند، بلکه به صورت آشکارا علیه کارگران و بازنشستگان نطق می کنند، نظر منفی می دهند و علیه ین اقشار زحمتکش و محروم رای می دهند.

وی با تاکید بر اینکه سازمان برنامه و بودجه مرکز اصلی تامین بودجه و اعتبارات کشور است گفت: اگر حقی از حقوق بگیران تضیع می شود، ریشه در عملکرد سازمان برنامه و بودجه دارد و، چون سازمان برنامه و بودجه مخالف پرداخت حقوق مطابق با شرایط واقعی اقتصاد یعنی گرانی و تورم موجود است، تمامی لطمه هایی که به معیشت و زندگی کارگران، بازنشستگان و حقوق بگیران وارد می شود، در سازمان برنامه و بودجه است.

عیوضی با تاکید بر اینکه باید کسانی که علیه کارگران و بازنشستگان طرح یا پیشنهاد می دهند، در مقابل کارگران و بازنشستگان پاسخگو باشند گفت: منتظر هستیم تکلیف مجلس دوازدهم روشن شود، آنگاه نمایندگان مجلس را به صورت مستمر به کانون دعوت می کنیم تا انتقاد کنهیم و آن ها پاسخگوی ما باشند و حتی برنامه داریم که رییس مجلس را نیز دعوت کنیم.

 

عضو هیات مدیره کانون کارگران بازنشسته تهران با تاکید بر اینکه اعتراض و خشم بازنشستگان در تصمیم سازی ها بسیار موثر است گفت: هر گاه که به شورای نگهبان، مجمع تشخیص مصلحت نظام، مجلس شورای اسلامی، دستگاه های دولتی و… مراجعه کردیم و تقاضای وقت کردیم، توانستیم وقت ملاقات بگیریم، زیرا به همه آن ها گفته بودیم که اگر به ما وقت ندهند و اجازه ندهند حرفمان را بزنیم، شکایت آنان را نزد بازنشستگان خواهیم کرد و می گوییم که چه کسانی چوب لای چرخ زندگی و معیشت بازنشستگان می گذارند.

اشتراک‌گذاری

لینک کوتاه:

NzEyZjg8prK7
همچنین بخوانید
آخرین اخبار

خرید بک لینک و رپورتاژ آگهی در پول نیوز

خدمات سئو

لیزر موهای زائد

لیفت نخ