به گزارش پول نیوز،
به نقل از اداره کل روابط عمومی پست بانک ایران، شیری در جلسه «هم اندیشی و بررسی میدانی موضوعات واحد های اجرایی مدیریت شعب استان های تهران، البرز و قم و سمنان» که عصر روز سه شنبه ۱۸ اردیبهشت سال جاری در سالن اجتماعات مدیریت شعب پست بانک منطه شرق استان تهران برگزار شد، با اشاره اینکه ابلاغ اساسنامه بانک یک تحول نهادی و نقطه عطفی در ارائه خدمات و محور فعالیت بانک است، اظهار کرد: از سال ۱۳۹۵ در قانون آمده بود که پست بانک ایران بانک توسعه ای و تخصصی بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات و بانک مناطق روستایی و دور افتاده است، ولی دولت اصلاح این ماموریت را موکول به ایجاد اساسنامه کرده بود تا پس از آن محور ها را تدوین و کار را آغاز کنیم.
وی با تاکید بر اینکه وزیر محترم ارتباطات و فناوری اطلاعات در جلسه هفته گذشته اشاره کردند که پست بانک ایران به عنوان بانک توسعه ای و تخصصی بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات باید با سایر بانک های تخصصی تفاوت داشته و نقش محوری خود را با ایجاد قابلیت های ویژه، برای حمایت از بخش تحت پوشش ایفا کند، افزود: به همین منظور باید در تهیه سند راهبردی و برنامه عملیاتی بانک نکاتی را که از مباحث شورای محترم معاونین وزارت متبوع مطرح شده است، در نظر داشته باشیم تا در اولین سال اجرای سند راهبردی اهمیت تأمین مالی و خدات بانکی بخش فناوری اطلاعات، بانک تخصصی این بخش را ویژه تر دنبال کنیم
مدیر عامل بانک در بخش دوم سخنان خود با اشاره به اینکه بخش بزرگی از تحقق برنامه عملیاتی بانک وابسته به شعار سال جاری که «جهش تولید با مشارکت مردم» است و در کنار آن، شعار سازمانی بانک نیز سرمایه انسانی محور توسعه، تعیین شده است، گفت: سرمایه انسانی محور تحول هر سازمانی است و طی پنج سال گذشته، همه کارکنان بانک برای پیشرفت و توسعه بانک تلاش کرده اند و در برخی از شاخص های مالی و عملکردی به موفقیت های بزرگی در شبکه بانکی دست پیدا کردیم که در کارنامه مالی بانک خود را نشان می دهد.
شیری با بیان اینکه برنامه محوری و تلاش برنامه ریزی شده در بدنه بانک به فرهنگ تبدیل شده است، ادامه داد: در برخی از حوزه ها باید مطابق سند راهبردی حرکت کنیم و سرمایه انسانی یکی از این حوزه ها است که برای رشد و بالندگی آن باید برنامه و نقشه راه داشته باشیم تا مسیر پیشرفت تک تک کارمندان در مراحل مختلف جذب، نگهداری، رشد و ترقی مشخص باشد و به همین دلیل سرمایه انسانی، محور تحول سازمانی یک بحث جدی و عملیاتی است که در سال جاری دنبال می شود.
بالاترین مقام اجرایی بانک در بخش سوم سخنان خود با تاکید بر اینکه خط مقدم بانک شعبه بوده و میز خدمت بانک است و باید موضوعات و مسائل شعب را پیگیری کنیم، خاطرنشان کرد: در سنوات گذشته، مدل های مختلف نظارتی را تجربه کرده ایم و در سال جاری کشور را به ۵ منطقه تقسیم می کنیم که هر کدام از این مناطق مسئول موضوعات محوری منطقه تحت پوشش خود است و باید مسائل را از ابعاد مختلف بررسی کرده و با همکاری واحد های ستادی بتواند موضوعات بانک شناسایی و راه حل های بهینه جهت رفع آن ارائه دهیم.
وی افزود: با همکاری این پنج منطقه می توانیم در هر فصل پالشی از موضوعات مرتبط با بانک داشته باشیم و راه حل ها را به واحد های مربوط ارائه تا مشکلات آن ها کاهش پیدا کند.
شیری با اشاره به اینکه آنچه از استان ها انتظار داریم، همان موضوعاتی است که بر روی آن در قالب برنامه های عملیاتی به تفاهم رسیده ایم، و به استان ها ابلاغ شده است که در ۱۷ شاخص ارزیابی انجام می شود، گفت: بر اساس همین کارنامه و امتیازات، مورد ارزیابی ماهانه و مقایسه با سایر استان ها قرار می گیرند.
بر اساس این گزارش، در این جلسه سید اصغر جلیلی نیا رئیس و فرهاد بهمنی عضو هیات مدیره، معاونین مدیر عامل و تنی چند از مدیران ستادی حضور داشتند و آرش شهرکی کیا مدیر امور شعب استان های تهران، البرز، قم و سمنان گزارشی از مهمترین موضوعات واحد های تابعه ارائه داد و احمد فرهمند مدیر شعب منطقه شرق تهران، در گزارشی اقدامات، شاخص های عملکردی و مهمترین مباحث حوزه مدیریت خود را برای حاضرین تشریح کرد.