آیا بیلبوردهای سطح شهر حادثه ساز می شوند؟/ تبلیغات به قیمت جان

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ گفت: ۵۱ درصد تصادفات در سطح معابر به دلیل عدم توجه به جلو حین رانندگی است که یکی از عوامل میتواند بیلبوردها باشد.

به گزارش پول نیوز ، آیا بیلبوردهای سطح  شهر حادثه ساز می شوند؟/ تبلیغات به قیمت جان

سرهنگ احسان مؤمنی معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: ۵۱ درصد علل تصادفات شهر تهران به عدم توجه به جلو حین رانندگی بر می گردد.

او ادامه داد: این موضوع عدم توجه علل مختلفی دارد؛ اعم از عدم تمرکز و بی دقتی راننده، خوردن و آشامیدن، استفاده از تلفن همراه و هر چیزی که موجب سلب حواس راننده شود.

مومنی گفت: از آن ۵۱ درصد یکی از موارد تاثیر گذار در تصادفات دیدن مناظر اعم از بیلبورد ها و … است به همین دلیل از نصاب های این تابلو ها تقاضا هایی داریم.

او در ادامه بیان کرد: این بیلبورد ها و تابلو های تبلیغاتی باید در مکان های مناسبی تعبیه شوند. خصوصا در محور های بزرگراهی جا هایی نصب شوند که باعث وقوع حادثه و تصادفات نشوند. جملات تبلیغاتی خیلی کوتاه و مختصر باشد تا راننده مجبور نشود که طولانی مدت مشاهده کند و حواسش پرت شود.

مومنی گفت: این تابلو ها باید طوری تعبیه شوند که در کوتاه ترین مدت راننده بتواند متوجه حق مطلب شود و حادثه ای رخ ندهد.

او بیان کرد: هر وسیله نقلیه اعم از موتور، خودرو سواری و … می توانند با بی توجهی راننده به جلو موجب مرگ افراد و ایجاد صدمات و خسارات به خودرو ها شوند. گاهی اوقات این حواس پرتی ها در حین رانندگی تصادفات زنجیره ای خطرناکی را در اتوبان های تهران ایجاد کرده اند.

مومنی گفت:باید از رنگ های مناسبی استفاده شود که خطا دید ایجاد نکند و در عین عمیق بودن دارای کوتاه ترین مفاهیم باشد. برخی شرکت ها از چراغ ها و نور هایی برای تبلیغات خود استفاده می کنند که موجب از بین رفتن دید کافی در حین رانندگی می شوند که اگر نکات لازمه را رعایت نکنند آن شرکت مدنظر توبیخ و جریمه خواهد شد.

برچسب‌ها:

اشتراک‌گذاری

لینک کوتاه:

پژوهشکده بیمه
1331692_449

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار