به گزارش پول نیوز، نامه رئیس‌سازمان برنامه و بودجه به وزیر آموزش‌و پرورش نشان میدهد، اعمال فوق‌العاده ویژه معلمان کشور به میزان حداقل ۲۱ درصد و حداکثر ۲۷ درصد از ابتدای فرودین ماه بلامانع است. بر این اساس ضرایب جدید فوق العاده ویژه معلمان برای مشمولین طرح طبقه‌بندی مشاغل معلمان کشور، به میزان حداقل ۲۱ درصد و حداکثر ۲۷ درصدی از یکم فروردین ۱۴۰۰ اجرایی خواهد شد. فوق العاده ویژه معلمان در بدو استخدام ۲۱ درصد، در طبقه‌بندی مقدماتی، پایه، ارشد ضریب ۲۱ درصد، خبره ضریب ۲۴ درصد و عالی ضریب ۲۷ درصد محاسبه و در احکام حقوقی فرهنگیان اعمال می‌شود.

متن مکاتبه به این شرح است، در پاسخ به نامه شماره ۳۹۶۲۴ تاریخ ۹/۳/۱۴۰۰، بدین وسیله به آگاهی می‌رساند که درخواست دستگاههای اجرایی و آن وزارتخانه محترم در برخورداری از حداکثر تا پنجاه درصد سقف امتیاز حقوق ثابت و فوق العاده‌های مستمر موضوع بند ۱۰ ماده ۴۸ قانون مدیریت خدمات کشوری، با توجه به مصوبه شماره ۱۳۸۰۹۱ /ت ۵۰۰۰۰ه تاریخ ۱۳۹۳/۱۱/۱۵ هیأت وزیران که این سقف را حداکثر تا سی و پنج درصد تعیین کرده است، قانونی و قابل اجرا نیست. 

لذا در این راستا اعمال فوق العاده ویژه موضوع مصوبه مذکور برای مشمولین طرح طبقه‌بندی مشاغل معلمان کشور، به میزان حداقل ۲۱ درصد و حداکثر ۲۷ درصدی با رعایت مفاد مصوبه یاد شده و ترتیبات مندرج در جزء (۵) بند الف تبصره ۱۲ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور و سایر قوانین و مقررات ذی ربط، از ابتدای سال جاری در سقف اعتبارات مصوب بلامانع است.