سيد محمد ياراحمديان عضو شوراي عالي كار در گفت وگو با فارس اظهار داشت: شوراي عالي كار عصر امروز (دوشنبه) با حضور وزير كار و امور اجتماعي و نمايندگان گروه كارگري و كارفرمايي و دولت براي تعيين حداقل دستمزد كارگران در سال 90 تشكيل جلسه داد. وي افزود: بر اساس مصوبه اين شورا حداقل دستمزد كارگران نسبت به سال گذشته 9 درصد افزايش يافت.

مطابق اين مصوبه از آغاز سال 90، دستمزد روزانه كارگران در ساير سطوح
معادل 6 درصد نسبت به سال گذشته به علاوه روزانه 304 تومان افزايش خواهد
يافت.

به گفته وي با توجه به افزايش 9 درصدي رقم دستمزد و با در نظر گرفتن بن كارگري، افزايش دستمزد بيش از نرخ تورم در نظر گرفته شده است.

وي خاطرنشان كرد: بن كارگري نسبت به سال گذشته 8 درصد افزايش داشته و به 28 هزار تومان رسيده است.

بر اساس مصوبه شوراي عالي كار، ساير سنوات نسبت به سال 89 تغييري نداشته و روزانه 200 تومان در نظر گرفته شد.

اين عضو شوراي عالي كار ادامه داد: براي سال بعد حق مسكن كارگران افزايشي نخواهد داشت و 10 هزار تومان در اين قالب پرداخت خواهد شد.

وي با اشاره به در نظر گرفتن بسته هاي حمايتي كارگران براي سال آينده
به عنوان دومين سال اجراي قانون هدفمندي يارانه ها، گفت: اين موضوع در
دستمزد سال آينده كارگران لحاظ شده اما به دليل اينكه در حيطه اختيارات
شوراي عالي كار نيست، در نهادها و سازمان هاي مربوطه پيگيري مي شود.