پول نیوز - حداقل دستمزد کارگران رسمی، کارکنان قراردادی مدت معین و کارکنان قراردادی مدت موقت وزارت نفت در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷، به طور میانگین ۳۶.۵ درصد افزایش یافته و این اضافات در سامانه جامع نیروی انسانی صنعت نفت تغذیه شده است.
میزان افزایش حقوق و دستمزد کارکنان رسمی و قراردادی وزارت نفت اعلام شد
فرزین مینو، معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی وزارت نفت مقدار افزایش حقوق کارمندان رسمی، کارگران رسمی، کارکنان قراردادی مدت معین و کارکنان قراردادی مدت موقت را در سال ۹۸ اعلام کرد و گفت: در سال ۹۸، پایه حقوق کارمندان رسمی بر مبنای مصوبه هیئت وزیران به میزان حداقل ۱۸ درصد و حداقل دستمزد کارگران رسمی، کارکنان قراردادی مدت معین و کارکنان قراردادی مدت موقت بر مبنای بخشنامه وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی، به طور میانگین ۳۶.۵ درصد افزایش یافته است.

وی در تشریح جزئیات افزایش حقوق و دستمزد، با بیان اینکه پایه حقوق کارمندان رسمی بر اساس مصوبه هیئت وزیران و با موافقت وزیر نفت ۱۸ درصد افزوده شده است، یادآور شد: از آنجا که بر اساس این مصوبه، میزان افزایش حقوق کارمندان نباید کمتر از ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار ریال باشد، بنابراین به منظور رعایت مفاد مصوبه، حقوق آن دسته از کارمندان رسمی که افزایش ریالی حقوق اصلی و فوق العاده های مستمر آنها (با احتساب افزایش ۱۸ درصدی) کمتر از ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار ریال می شد، مشمول اضافاتی بیش از ۱۸ درصد شده است.

مینو ادامه داد: به عبارت دیگر، آن دسته از کارمندان رسمی که پایه حقوق شان کمتر از ۱۶ میلیون و ۳۰۰ هزار ریال است، مشمول بیش از ۱۸ درصد افزایش شده اند.

معاون وزیر نفت در بخش دیگری از صحبت های خود، به افزایش حقوق و دستمزد کارگران رسمی، کارکنان قراردادی مدت معین و کارکنان قراردادی مدت موقت اشاره کرد و با بیان اینکه بر اساس بخشنامه وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی، دستمزد این دسته از کارکنان به طور میانگین ۳۶.۵ درصد افزایش یافته است، اظهار کرد: البته از آنجا که برخی آیتم های حقوقی کارکنان قراردادی مدت موقت (مانند کمک رفاهی و ...) نشات گرفته از مقررات نفت است، میزان افزایش این آیتم ها در شورای اداری وزارت نفت نهایی و اعلام خواهد شد.

وی افزود: همه اضافات در سامانه جامع نیروی انسانی صنعت نفت تغذیه شده است و پس از طی مراحل لازم در مدیریت مالی، قابل پرداخت خواهد بود.