معاون اول رئیس جمهوری، مصوبه هیئت وزیران درباره تعیین سقف تعرفه های خدمات تشخیصـی و درمانی در بـخش خصوصی را ابلاغ کرد.
متن مصوبه هیئت وزیران که اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری ابلاغ کرده است.
۱- سقف تعرفه های خدمات تشخیصـی و درمانی در بـخش خصوصی در سال ۱۳۹۵ به شـرح زیر تعیین می شود:
الف- ویزیت پزشکان و کارشناسان پروانه دار در بخش سرپایی خصوصی:
۱- ویزیت پزشکان، دندانپزشکان عمومی و PhD پروانه دار (۰۰۰ر۲۲۰) ریال
۲- ویزیت پزشکان، دندانپزشکان متخصص و MD- PhD(۰۰۰ر۳۴۵) ریال
۳- ویزیت پزشکان فوق تخصص، فلوشیپ و متخصص روانپزشکی (۰۰۰ر۴۳۰) ریال
۴- ویزیت پزشکان فوق تخصص روانپزشک (۰۰۰ر۴۹۰) ریال
۵- کارشناس ارشد پروانه دار (۰۰۰ر۱۸۵) ریال
۶- کارشناس پروانه دار (۰۰۰ر۱۶۰) ریال
تبصره
۱- کلیه مقاطع تحصیلی مندرج در بند (الف) در صورتی می توانند از تعرفه های
مذکور استفاده کنند که عنوان مربوط در پروانه مطب آنها درج شده باشد.
تبصره
۲- کارشناسان ارشد و PhD پروانه دار در صورتی می توانند از تعرفه های
کارشناسی ارشد و PhD استفاده کنند که کارشناسی ارشد یا PhD ثبت شده آنها
مرتبط با رشته کارشناسی بوده و در پروانه فعالیت درج شده باشد.
تبصره ۳-
متوسط زمان ویزیت برای پزشکان عمومی حداقل پانزده دقیقه، برای پزشکان
متخصص حداقل بیست دقیقه و برای پزشکان فوق تخصص بیست و پنج دقیقه و
روانپزشکان حداقل سی دقیقه تعیین می شود.
تبصره ۴- پزشکان عمومی با
سابقه بیش از پانزده سال کار بالینی، مجاز به دریافت معادل پانزده درصد
(۱۵%) علاوه بر تعرفه مصوب می باشند.
ب - سقف ضرایب تعرفه های خدمات درمانی:
۱- ضریب ریالی ارزش نسبی خدمات دندانپزشکی(۰۰۰ر۱۲) ریال
۲- ضرایب k کلیه خدمات و مراقبت های سلامت در بخش خصوصی و خیریه بر مبنای کای واحد چهارصد هزار (۰۰۰ر۴۰۰) ریال محاسبه می شود.
تبصره
- ضریب ریالی کا در خدمات تشخیصی و درمانی مندرج در کتاب ارزش نسبی خدمات
سلامت (به استثنای خدمات کدهای(۷) و (۸) ) که با علامت (#) مشخص شده اند،
اعم از اینکه در بخش سرپایی و یا بستری ارایه شوند، یکسان و با ضرایب ریالی
تعدیل شده معادل دویست و ده هزار (۰۰۰ر۲۱۰) ریال محاسبه می شود.
۳- کلیه خدمات پاراکلینیک کتاب ارزش نسبی خدمات و مراقبت های سلامت (کدهای (۷) و (۸) کتاب)
با ضریب ریالی یکصد و نود هزار (۰۰۰ر۱۹۰) ریال محاسبه می شوند.
سهم سازمان های بیمه گر پایه در خرید خدمات تشخیصی و درمانی از بخش خصوصی در سال ۱۳۹۵ به شرح زیر است:
الف – معادل نود درصد (۹۰%) تعرفه دولتی خدمات تشخیصی و درمانی در بخش بستری.
ب – معادل هفتاد درصد (۷۰%) تعرفه دولتی خدمات تشخیصی و درمانی در بخش سرپایی.
۴- این تصویب نامه شامل بیمارستان ها و مراکز تشخیصی و درمانی وابسته به مؤسسات خیریه نیز می باشد.
۵-
سقف تعرفه های خدمات تشخیصی و درمانی در بخش خصوصی و خیریه به تفکیک برای
سال ۱۳۹۵ در استان ها با در نظر گرفتن شرایط اقتصادی و اجتماعی استان توسط
کارگروهی متشکل از افراد زیر تعیین خواهد شد:
۱- رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان
۲- رئیس سازمان نظام پزشکی استان
۳- نماینده استاندار
۴- نماینده سازمان های بیمه گر پایه استان
۵- نماینده بیمه مرکزی به عنوان نماینده بیمه های تکمیلی استان
تبصره
- در استان هایی که بیش از یک دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی
وجود دارد، نماینده دانشگاه مرکز استان در کمیته مذکور حضور خواهد یافت.
۶- این تصویب نامه از ابتدای فروردین ماه سال ۱۳۹۵ لازم الاجرا است.
معاون
اول رئیس جمهوری، این مصوبه را برای اجرا به وزارت تعاون، کار و رفاه
اجتماعی، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزارت دفاع و پشتیبانی
نیروهای مسلح، وزارت امور اقتصادی و دارایی، وزارت صنعت، معدن و تجارت و
سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور ابلاغ کرد.

نظرات
هنوز نظری ثبت نشده است. اولین نفر باشید.
نظر شما