به گزارش روز يکشنبه ايرنا،رعايت حداقل دستمزد مبناي کسر حق بيمه تعيين
شده در مورد پرداخت مقرري آن دسته از بيکاراني که تاريخ وقوع بيکاري آنان
از اول فروردين سال 89 و به بعد است، الزامي است.
همچنين،مقرري بيمه بيکاري آن دسته از مقرري بگيران سنوات قبل که در
سال جاري ادامه مي يابد و مبلغ آن کمتر از حداقل دستمزد سال 89 است،تا
مبلغ حداقل دستمزد امسال ترميم خواهد شد و نيازي به صدور ابلاغ جديد
نخواهد بود.
اين گزارش مي افزايد:دستمزد مبناي کسر حق بيمه آن گروه از
بيمه شدگان اختياري که مبناي کسر حق بيمه آنها در سال 1388 از رقم 87 هزار
و 840 ريال روزانه بيشتر است، معادل هفت درصد دستمزد مبناي پرداخت حق بيمه
به علاوه هفت هزار و 11 ريال براي هر روز نسبت به آخرين دستمزد آنان در
سال گذشته افزايش مي يابد و دستمزد جديد، مبناي کسر حق بيمه آنان در سال
1389خواهد بود،مشروط بر اينکه از حداقل دستمزد روزانه مبلغ 101هزار ريال
در سال 1389 کمتر نباشد.
بر اساس اين گزارش،ساير سطوح دستمزدي براي هر روز نسبت به آخرين
دستمزد سال 1388معادل هفت درصد به علاوه رقم ثابت و 7011 ريال افزايش
خواهد يافت.
(مزد شغل روزانه در سال 1389-07011+7 درصد ضربدر آخرين مزد شغل
روزانه در سال 88 )مشروط بر اين که از حداقل دستمزد روزانه کمتر نباشد.
قابل ذکر است، به هنگام محاسبه حق بيمه آن دسته از بيمه شدگان که در
آخرين گزارش بازرسي انجام شده مربوط به قبل از اول فروردين سال 89 دستمزد
آن ها بيش از حداقل دستمزد روزانه (87هزار و 840 ريال) درج شده است،
چنانچه در سال 1389 کارفرما فهرست اين بيمه شدگان را ارسال نکند يا در
فهريست هاي ارسالي ترک کار آنان را اعلام نکند، دستمزدشان به شرح فرمول
بالا تعيين و سپس مبناي محاسبه حق بيمه ماه هايي که ارسال نشده است، قرار
گيرد.
براساس گزارش روابط عمومي سازمان تامين اجتماعي،نظر به اينکه دستمزد
مقطوع رانندگان مشمول قانون بيمه اجتماعي در مورد رانندگان ميني بوس و
سواري بين شهري معادل 1/1 برابر حداقل دستمزد شوراي عالي کار و ساير
رانندگان بين شهري معادل 3/1 برابر حداقل دستمزد و رانندگان تاکسي، وانت
بار و ميني بوس (درون شهري) معادل حداقل دستمزد تعيين شده است.
بنابر اين گزارش،دستمزد مبناي پرداخت حق بيمه روزانه اين رانندگان
براي سال 89 به ترتيب 111 هزار و يک صد، 131هزار و 300 و 101هزار ريال
تعيين و اعلام مي شود.
اين گزارش ادامه مي دهد: با توجه به بخشنامه شماره يک طرح ساماندهي
بخشنامه ها و دستورات حوزه فني و درآمد اين سازمان، ميزان حق بيمه اجباري
کارگران ساختماني تا 100متر مربع زيربنا معادل سه درصد حداقل دستمزد
روزانه و از 100متر مربع به بالا به ميزان چهار درصد حداقل مزد روزانه
تعيين شده است، لذا با عنايت به حداقل دستمزد سال 89 ميزان حق بيمه هر
مترمربع زيربنا تا 100متر مربع مبلغ سه هزار و 30ريال و از 100مترمربع به
بالا مبلغ چهار هزار و 40ريال تعيين شده است.

نظرات
هنوز نظری ثبت نشده است. اولین نفر باشید.
نظر شما