به گزارش پول نیوز، پول نیوز_ یک کارشناس فروش تلویزیون های ال.سی.دی، راز کاهش قیمت این محصول در بازارهای جهانی و ایران را فاش کرد.
سیاوش مکاریان به خبرنگار پول نیوز گفت: کارخانه های تولیدکننده تلویزیون های ال.سی.دی با انجام نوعی بازی روانی، مشتریان زیادی برای خود جذب کرده بودند و با لو رفتن طرح آنها، قیمت جهانی این محصول به شدت کاهش یافت و از این پس نیز باید شاهد کاهش بیشتر آن باشیم.
وی افزود: زمانی که از کنار مغازه های عرضه کننده این نوع تلویزیون ها عبور می کنید، تعداد زیادی از مردم را می بینید که جلوی مغازه ایستاده اند و بدون آنکه صدایی از تلویزیون بشنوند، محو تصویر آن شده اند.
مکاریان در تشریح این عکس العمل عابران گفت: در اصل، عابران محو شفافیت تصویر ال.سی.دی ها می شوند و زمانی که فردی یکی از آن محصولات را خریداری می کند و به خانه می برد، آنچه را که بیرون دیده در خانه اش نمی یابد.
این کارشناس فروش گفت: درون مغازه های عرضه کننده این نوع محصولات، از فیلم های رنگ و لعاب داری استفاده می شود که بتواند مشتری را میخکوب و جذب کند و برای این منظور چاره ای جز استفاده از فیلم های مستند حیات وحش، کارتون نمو، فوتبال خارجی و یا صحنه های آکواریومی نیست.
وی تاکید کرد: ضعف اصلی این نوع تلویزیون ها، گرانی شدید قطعات جانبی آن است که از این موضوع می توان به نفع محصولات داخلی نیز استفاده کرد زیرا زمانی که محصول خارجی می خرید و می خواهید آنرا تعمیر کنید، باید تقریبا قیمت نیمی از آن را خرج خرید قطعه کنید. حال آنکه در صورت خرید محصول داخلی می توانید حداقل حین تعمیر، با خیالی آسوده اقدام کنید.
مکاریان تاکید کرد: زمانی که من به عنوان فروشنده از ضعف محصولی با خبر می شوم باید آنرا منتقل کنم و زمانی که این ضعف دهان به دهان بچرخد، قیمت آن کاهش میابد و فکر می کنم باید قیمت ال.سی.دی ها از نصف قیمت فعلی باز هم کاهش یابد.