به گزارش پول نیوز، به گزارش موج، با توجه به بحران هاي اخير در بازارهاي جهاني و كاهش فروش 8/4 درصدي بازار جهاني خودرو، گروه رنو نيز كاهش 2/4 درصدي را در فروش خود گزارش كرد.
به رغم كاهش ميزان فروش گروه رنو، اين گروه در بازارهاي خارج از اروپا به ميزان 5/1 درصد با افزايش فروش مواجه بوده كه اين رقم حدود 37 درصد از كل فروش گروه رنو و در مجموع 873 هزار و 798 دستگاه است.
بنابراين گزارش، با توجه به كاهش 1/8 درصدي فروش خودرو در بازار اروپا، ميزان فروش گروه رنو 2/0 درصد افزايش داشته است. در اين ميان شركت رنو استراتژي كاهش فروش خود به شركت هاي ليزينگ را در دستور كار داشته است.
در آمريكاي مركزي و جنوبي، گروه رنو فروش خود را به 4/56 درصد يعني حدود 115 هزار خودرو در برزيل رسانده و فروش كلي گروه رنو در اين منطقه به ميزان 2/1 تا 3/4 درصد افزايش داشته است.
فروش گروه رنو در كشور روسيه 8/6 درصد و در بازار مراكش نيز با توجه به رشد خود 8/27 درصد از سهم بازار را به خود اختصاص داده است. (بازار اروپاي شرقي و بخشي از آفريقاي شمالي)
اما در آسيا و آفريقا، فروش گروه رنو به ميزان 2/12 درصد افزايش داشته است.