Search

اعلام اولويت‏هاي حضور تجار ايراني در بازار عراق

سازمان بازرگاني خراسان رضوي با صدور اطلاعيه اي خطاب به تجار و بازرگانان اين استان، اولويت‏هاي 12 گانه حضور در بازار عراق را اعلام كرد.

به گزارش پول نیوز ، به گزارش ايلنا در مشهد، اين اولويت ‏ها به منظور حضور قدرتمند و با اقتدار بنگاه ‏هاي اقتصادي و حفظ و صيانت از دستاوردهاي فعلي و ضرورت گسترش فعاليت ‏هاي تجاري و اقتصادي ايران و ارائه كالاهاي با كيفيت در بازار عراق اعلام شده است.

اطلاع ‏رساني مستمر از طريق رسانه ‏هاي ديداري و شنيداري در سطوح ملي و استاني به توليدكنندگان و صادركنندگان بمنظور توليد و صادرات كالاهاي با كيفيت به عراق، توجيه توليدكنندگان و صادركنندگان جهت استقاده از بسته ‏بندي ‏هاي مناسب و با كيفيت با درج مشخصات كالا و تاريخ مصرف به زبان ‏هاي لاتين و عربي بر روي بسته ‏بندي آنها، آموزش مستمر توليدكنندگان و صادركنندگان از طريق تشكيل كارگاه ‏هاي آموزشي در خصوص ضرورت انجام صادرات كالاهاي با كيفيت سه محور نخست اين اطلاعيه است.

تشكيل كميته ‏اي با حضور سازمان ‏هاي استاندارد، بازرگاني، اتاق بازرگاني، تعاون، سازمان صنايع و معادن، سازمان جهاد كشاورزي، اداره كل گمرك و… در سطح استان به منظور نظارت و كنترل كيفيت كالاهاي صادراتي به عراق و برخورد با صادركنندگان كالاهاي فاقد كيفيت و استاندارد لازم به عراق، فعال شدن اتاق بازرگاني در خصوص رسيدگي فوري به شكايات تجار دو كشور ايران و عراق در جهت حل مشكلات آنها، ارتقاي نقش انجمن ‏ها – تشكل ‏ها – سنديكاها و اتحاديه ‏هاي توليدي – صادراتي در تشويق شركت ‏هاي توانمند براي فعاليت بدون واسطه و مستقيم در بازار عراق، تلاش در جهت گذر از تجارت پيله ‏وري به رسمي از طريق اجراي بند 6 و برگزاري كارگاه ‏هاي آموزشي مستمر و هدفمند در اين خصوص از ديگر اولويت ‏هاي اعلامي از سوي اين سازمان است.

بر اساس اطلاعيه اين سازمان، تشويق شركت ‏هاي برتر به حضور در نمايشگاه ‏هايي كه توسط جمهوري اسلامي ايران در شهرهاي مختلف عراق برگزار مي ‏گردد، ايجاد شركت ‏هاي ( HOLDING ) در رشته ‏هاي داراي اولويت بازار عراق جهت حضور مستقيم برترين شركت ‏هاي برتر ايراني به منظور شركت در مناقصات اجراي پروژه ‏هاي زيربنايي آن كشور با هماهنگي دفتر امور تجاري عراق اين سازمان، ترغيب و تشويق توليدكنندگان و صادركنندگان در جهت اتخاذ استراتژي بلندمدت براي حضور پايدار در بازار كاملاً رقابتي عراق از سرچشمه توليد و تجارت تا بازار مصرف آن كشور، ثبت شعب شركت ‏هاي بزرگ ايراني در كشور عراق جهت امكان فعاليت گسترده در آن كشور و ارتباط و تعامل مستمر با عوامل و سازمان ‏هاي ذي ‏نفوذ در بازار عراق و تبادل هيأت ‏هاي تجاري في مابين دو كشور از ديگر اولويت ‏هاي روابط تجار ايراني در مراوده با كشور عراق است.

برچسب‌ها:

اشتراک‌گذاری

لینک کوتاه:

بیمه-سامان
ملاطاهری- مس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار