به گزارش پول نیوز، فريبرز واحدي امروز در حاشيه سفر به قزوين در گفتگو با خبرنگار فارس در قزوين اظهار داشت: علائم و تجهيزات ايمني، پس از بهره برداري از راه جزو مبلمان جاده محسوب مي شوند.
وي افزود: مشاوراني كه در اين بخش فعاليت مي كنند، علائم و تجهيزات ايمني شامل تابلوهاي اطلاعاتي، تابلوهاي اخطاري انتظامي، حفاظ هاي جانبي و مياني و مباحث تكميلي ايمني در همه راه هاي كشور را متناسب با زمان بهره برداري نصب مي كنند.
مديركل دفتر علائم، تجهيزات و حريم راه هاي وزارت راه و ترابري خاطرنشان كرد: يكسري از راه ها وجود دارد كه در زمان هاي گذشته ساخته شده است و اين راه ها نياز به بازنگري مجدد دارد كه اين كار از سال هاي قبل آغاز شده است و در سال جاري با قوت و شدت بيشتري پيگيري مي شود.
وي تصريح كرد: اين كار در راستاي به روز كردن اين علائم انجام مي شود تا اين علائم با آيين نامه علائم راه، آيين نامه ايمني راه ها و كنوانسيون هاي بين المللي كه در اين بخش وجود دارد مطابقت داده شود و اگر نياز به اصلاح، بازنگري و يا نصب مجدد علائم است اين كار صورت گيرد.
واحدي عنوان داشت: در كشور داراي 188 هزار كيلومتر راه شامل آزاد راه، بزرگراه، راه اصلي و راه روستايي هستيم كه در اين ميان 25 هزار كيلومتر از راه هاي كشور، شرياني بوده و به عنوان راه هاي ترانزيتي و ارتباط دهنده كريدور شرق به غرب و شمال به جنوب كشور است.
وي ادامه داد: يكي از اولويت هاي نخست كاري وزارت راه و سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي كشور ايمن سازي 25 هزار كيلومتر راه هاي شرياني كشور است كه با برنامه ريزي انجام شده در فازهاي بعدي عمليات تكميلي بازنگري، تقويت علائم و تجهيزات ايمني در اين بخش انجام مي شود.
مديركل دفتر علائم، تجهيزات و حريم راه هاي وزارت راه و ترابري گفت: اعتبارات اين بخش شامل اعتبارات استاني و ملي است كه اميدواريم بتوانيم با هماهنگي استان ها مبلغي بالغ بر 200 ميليارد تومان را در اين بخش هزينه كنيم.
وي خاطرنشان كرد: انجام اين كار نيز در بازه زماني كوتاه مدت بر اساس مديريت سرعت و بنا به دستور مقام عالي وزرات و رئيس سازمان راهداري در كمتر از سه ماه انجام مي شود كه وضعيت تابلوهاي سرعت، محدوديت سرعت در مناطق خاص، گردنه ها، پيچ هاي خطرناك و پرحادثه، ساماندهي مي شود و در فاز بعدي نيز تكميل عمليات باقي مانده صورت مي گيرد.
واحدي در پايان يادآور شد: علائم و تجهيزات در راه ها، راننده و كسي كه از جاده استفاده مي كند را كمك كرده و مكمل مبحث ايمني عبور و مرور است كه در جاده هاي كشور ما تجهيزات به اندازه كافي نصب شده و بازنگري تجهيزات، علائم موجود و اصلاح خط كشي ها در مقاطع و نقاطي كه عمليات اجرايي اشتباه بوده در جاده هاي شرياني در حال انجام است.