به گزارش پول نیوز، دنیای اقتصاد : هر چند مسوول امور فني تندر ايران خودرو، كمبود تقاضا براي خودروي مذكور را دليل توقف خط توليد آن مي خواند اما تندر E0 هنوز به طور انبوه به بازار خودروي كشور عرضه نشده كه ميزان تقاضاي آن مورد ارزيابي قرار گيرد.
اميدي در عين حال در گفت وگو با خبرنگار ما تصريح كرد كه E2 در مقايسه با E0 و E1 بيشترين تقاضا را داشته، به همين دليل قطعات E0 به توليد E1 و E2 اختصاص پيدا كرده است.
اقدام شركت ايران خودرو در توقف خط توليد E0 در شرايطي است كه به گفته يكي از مديران اين شركت، دو خودروساز دست اندركار توليد خودروي مذكور در ابتداي توليد اين خودروي فرانسوي تصور بر آن داشتند كه E0 به دليل قيمت پايين تر در مقايسه با دو مدل ديگر اين خودرو، بيشتر مورد استقبال قرار مي گيرد، اما ثبت نام و استقبال مردم از مدل E2 ، برنامه ريزي براي توليد E0 را تغيير داد.
هر چند كه شركت هاي خودروساز نيز با در نظر گرفتن شرايط موجود به دنبال توليد خودرويي خواهند بود كه تقاضاي بيشتري دارد بنابراين حذف E0 و استفاده از قطعات آن براي توليد E1 و E2 به طور حتم براي يك خودروساز قابل توجيه است.
در حال حاضر تندر E0 در بازار به قيمت 10ميليون و 700 هزار تومان به فروش مي رسد.