پول نیوز - رییس کانون انجمنهای صنفی کاریابیها و دفاتر مشاوره شغلی سراسر کشور از ابلاغ بخشنامه دستورالعمل حق الزحمه بکارگیری کارجویان در سال 1393 خبر داد.

بابک هاشمی پور با اشاره به مفاد بخشنامه یاد شده، افزود: مبلغ حق الزحمه دریافتی بابت بکارگیری کارجویان 50 درصد حداقل دستمزد اعلام شده توسط شورای عالی کار در سال 1393 است که در ماههای 30روزه(شش ماه نخست سال) مبلغ سه میلیون و 146 هزار و 35 ریال است.

وی ادامه داد: همچنین مبلغ حق الزحمه برای ماههای 30 روز (شش ماه دوم از سال) مبلغ سه میلیون و 44 هزار و 500 ریال می باشد.

هاشمی پور افزود: پیرو بخشنامه وزارتی مبلغ حق الزحمه دریافتی بکارگماری کارجویان از محل استفاده از تسهیلات بند "و"ماده 80 برنامه پنجم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران نیز نظیر بند(یک) فوق الاشاره احتساب خواهد شد و فرقی میان نحوه احتساب حق الزحمه بکارگیری کارجویان وجود ندارد.

این فعال بخش خصوصی در گفت و گو با ایرنا حداقل دستمزد ماهانه را شش میلیون و 89 هزار ریال، حداقل مزد روزانه را 202 هزار و 970 ریال، حق مسکن را 200 هزار ریال، حق بن نقدی را 800 هزار ریال ،حق اولاد را 608 هزار و 910 ریال و حق سنوات روزانه را پنج هزار ریال عنوان کرد.