پول نیوز - با ابلاغ معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور، حداقل
حقوق کارمندان و بازنشستگان دولتی در سال ۹۳ با افزایش  ۲۰درصدی ۶۰۰ هزار
تومان و حداکثر حقوق کارمندان ۷ برابر این رقم یعنی ۴.۲ میلیون تومان شد.

عسکری
آزاد جانشین معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور ضمن اظهار
این مطلب افزود: این افزایش در پی ارائه پیشنهاد معاونت توسعه مدیریت و
سرمایه انسانی و نیز معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور و مصوبه
هیات وزیران در ۱۲ اسفند سال جاری انجام می شود.

بر اساس این مصوبه
سقف افزایش حقوق کارکنان موسسات انتفاعی وابسته به دولت، نهادها و موسسات
عمومی غیردولتی، بانک های دولتی، بیمه ها و شرکت های دولتی که قانون مدیریت
خدمات کشوری را اجرا ننموده اند، نیز در سال ۱۳۹۳ بیست درصد تعیین شده
است.

جانشین معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور در
ادامه گفت: حداقل حقوق و فوق العاده های مستمر(شاغلین) موضوع تبصره
ماده(۷۶) قانون مدیریت خدمات کشوری برای کارمندان دستگاه های اجرایی مشمول
این قانون و سایر مشمولین ماده مذکور، در سال ۱۳۹۳ به میزان ۶۰۰ هزار تومان
و حداکثر حقوق فوق العاده های مستمر این قبیل کارمندان هفت برابر این
مقدار است.

بر اساس مصوبه هیات دولت، حداقل حقوق کارکنان
شهرداری ها، بازنشستگان و وظیفه بگیران و مشترکان صندوق های بازنشستگی
کشوری و نیروهای مسلح و سایر صندوق های وابسته به دستگاه های اجرایی ۶۰۰
هزار تومان و حداکثر حقوق آنان نیز هفت برابر حداقل حقوق بازنشستگی تعیین
می شود.

عسکری آزاد گفت: ضریب حقوق اعضای هیات علمی دانشگاه ها،
موسسات آموزش عالی و قضات به میزان ۲۰ درصد افزایش یافته و به عدد ۱۷ هزار و
۱۹۰ ریال رسیده و ضریب حقوقی شاغلین مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری و
کارمندان مشمول نظام هماهنگ پرداخت از جمله کارمندان وزارت اطلاعات و
شاغلان پست های سیاسی وزارت امور خارجه نیز با ۲۰ درصد افزایش به ۱۲۰۷ ریال
رسیده است.

وی در خاتمه افزود: حداقل حقوق کارمندان مشمول نظام
هماهنگ پرداخت کارکنان دولت را با احتساب فوق العاده ویژه و فوق العاده جذب
۶۰۰ هزار تومان است./ تسنیم